O tej zmianie urzędnicy ratusza mówią już od kilku lat. Pomysł, aby jednokierunkowe ulice Reymonta i Kołłątaja oraz część Ozimskiej pomiędzy nimi uczynić drogami dwukierunkowymi pojawił się m.in. przy okazji budowy centrum przesiadkowego Opole Główne. Miasto chce, aby w jego okolicy zatrzymywało się jak najwięcej linii autobusów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Po to, aby pasażerowie mogli się swobodniej przesiadać. Realizacja tego projektu oznacza jednak duże zmiany komunikacyjne w centrum Opola.
Skrzyżowania ulic Ozimskiej i 1 Maja z ulicami Kołłątaja i Reymonta czeka przebudowa i zmiana geometrii. Zmiany będą też na ulicy Ozimskiej, na odcinku od wyjazdu z terenu galerii Opolanin do krzyżówki z ulicą Kołłątaja.
Co ważne, o ile na obecnym skrzyżowaniu Ozimska-Reymonta na każdym wlocie będzie możliwość jazdy prosto oraz skrętu w lewo bądź w prawo, o tyle na skrzyżowaniu Ozimska-Kołłątaja jadący od strony placu Wolności nie będą mogli pojechać prosto. Tam utrzymany ma być nakaz skrętu w prawo z Ozimskiej w Kołłątaja – tak, jak jest teraz.
– Przebudowane będą fragmenty istniejących chodników. Powstanie ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ulicy Reymonta, na wysokości parkingu byłego Urzędu Skarbowego. Takie ciągi powstaną też na dwóch odcinkach przy ulicy Ozimskiej – wylicza Mariusz Chałupnik, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.
Na w tej chwili jednokierunkowym odcinku ulicy Ozimskiej powstaną dwa nowe przystanki autobusowe. Jeden będzie naprzeciwko parkingu przy byłym urzędzie skarbowym. Drugi przy parkingu obok Rzemieślnika.
Duże zmiany komunikacyjne w centrum Opola. Jest termin
Rodzi się jednak pytanie kiedy ta reorganizacja ruchu nastąpi. Mariusz Chałupnik informuje, iż wiele zależy od postępów w pracach przy Centrum Usług Publicznych. Powstaje tam estakada nad niedokończonym rondem. Trwa betonowanie pierwszej z dwóch nitek przejazdu nad skrzyżowanie. Rondo docelowo będzie dokończone. Dzięki temu drogowcy będą mogli odślepić ulicę Kośnego.
Rzecznik MZD wskazuje, iż duże zmiany komunikacyjne w centrum Opola będą mogły się rozpocząć gdy uda się choć częściowo udrożnić przejazd w obszarze CUP.
– Zakładamy, iż nastąpi to na wiosnę przyszłego roku. Natomiast termin realizacji całego projektu mija z końcem czerwca 2027 roku – informuje.
Wartość obu zadań to 55 mln zł. Około 44 mln zł z tej kwoty stanowi unijne dofinansowanie.
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania