Dwie ogromne sieci tworzą nowy podmiot. „Długotrwały sojusz zakupowy”

3 godzin temu

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w odpowiedzi na wniosek sieci handlowych Auchan Polska i Intermarché wydał zgodę na koncentrację i utworzenie długotrwałego sojuszu zakupowego. W następstwie tej decyzji obie firmy powołają do życia nowy podmiot.

Fot. Shutterstock

Wnioski do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację Auchan Polska i Intermarché złożyły 24 maja br. Partnerzy oczekują, iż ich kooperacja przełoży się na wzmocnienie relacji z dostawcami – dzięki poszerzeniu ich perspektyw biznesowych, a także zwiększeniu atrakcyjności cen oferowanych produktów w efekcie połączenia siły nabywczej obu marek. Ostatecznymi beneficjentami zawiązanego sojuszu będą polscy konsumenci, którzy zyskają dostęp do szerokiego asortymentu produktów w cenach pozwalających im na oszczędniejsze gospodarowanie domowymi budżetami.

Intermarché i Auchan Polska będą równoprawnymi właścicielami nowo powstałego podmiotu prawnego, który jako centralna jednostka zakupowa reprezentować będzie obie sieci w rozmowach z kontrahentami. Spółka będzie posiadać swoją siedzibę w Warszawie, a w jej strukturze znajdą się przedstawiciele obu sieci.

Zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych oraz międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Auchan oraz Intermarché nabywać będą także wspólnie towary oraz usługi na potrzeby prowadzenia własnej działalności.

Decyzję Prezesa UOKiK przyjmujemy z dużym zadowoleniem. Jesteśmy przekonani, iż partnerska kooperacja pozytywnie wpłynie na rozwój rynku, przyniesie korzyści wszystkim stronom, a przede wszystkim polskim konsumentom, którzy zyskają dostęp do szerokiego asortymentu produktów w jeszcze korzystniejszych cenach pozwalających im na oszczędniejsze gospodarowanie domowymi budżetami. Troska o siłę nabywczą polskiego klienta od lat jest w centrum naszej uwagi. Zawarty w tej chwili sojusz zakupowy jest kolejnym elementem realizacji polityki Auchan w tym zakresie – powiedział Alexandre Saussard, Prezes Auchan Polska.

Rozpoczynamy kolejny etap naszego wspólnego projektu, którego wyrazem będzie powołanie nowego podmiotu na polskim rynku. Wierzymy w potencjał naszych marek, które mają wspólną wizję prowadzenia współpracy z dostawcami i producentami, dla dobra konsumentów. Dopasowaliśmy odpowiednie zasoby, aby móc skutecznie realizować nasze założenia licząc na owocną współpracę i efekty – dodał Maciej Ćwikliński, Prezes Intermarché w Polsce.

Źródło: komunikat prasowy sieci Auchan

Idź do oryginalnego materiału