Dwujęzyczne przedszkolaki chodzą do Trzynastki

wschodni24.pl 1 miesiąc temu

Przedszkole Miejskie nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi już kolejny rok realizuje Ogólnopolski Program „Dwujęzyczny Przedszkolak” – innowacyjne rozwiązanie w edukacji przedszkolnej, wplatające język angielski do codziennych czynności dziecka.

To w sposób naturalny zapewnia dziecku równoległe poznawanie dwóch języków. Program nie stanowi odrębnych zajęć. Język angielski towarzyszy przedszkolakom podczas całego dnia w przedszkolu, np. podczas mycia zębów, rączek, ubierania się na spacer, porannej gimnastyki, zajęć plastycznych, ruchowych, czy muzycznych.

7 listopada 2025 r. w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie odbyła się uroczysta inauguracja ogólnopolskiego programu wychowania dwujęzycznego „Dwujęzyczny Przedszkolak”.

Na mocy podpisanego 5 maja 2025 r. porozumienia między PANS w Chełmie a Fundacją Dwujęzyczny Przedszkolak, studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna będą wdrażać program w ramach praktyk studenckich w przedszkolach.

Uroczystość uświetnił występ anglojęzyczny wychowanków Przedszkola Miejskiego nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi w Chełmie z grupy Tygryski przygotowany pod okiem wychowawcy Agaty Moczarskiej. Działania placówki zostały zauważone i docenione przez Fundację „Dwujęzyczny Przedszkolak” poprzez przyznanie placówce Certyfikatu Uznania.

Goście wysłuchali prelekcji prof. dr hab. Jolanty Andrzejewskiej pt. „Spotkania dziecka z językiem obcym – doświadczenia edukacyjne” oraz prezentacji doświadczeń

z realizacji programu w Przedszkolu nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi w Chełmie, przedstawionych przez dyrektor Danutę Zagórską i nauczycielkę Magdalenę Cisak-Soszyńską.

W inauguracji uczestniczyli m.in. prezes Fundacji Aneta Zwolińska, dyrektor Instytutu Matematyki i Informatyki PANS dr Jarosław Kapeluszny, kierownik Katedry Pedagogiki dr Beata Komorowska, a także dyrektorzy i nauczyciele chełmskich przedszkoli, pracownicy uczelni oraz studenci Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej.

red.

Idź do oryginalnego materiału