Dobiegają końca prace przygotowawcze, które dotyczą przebudowy DK94/36 pomiędzy Wrocławiem a Lubinem. Zakończono prace geologiczne. Trwa opracowywanie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej oraz raportu oddziaływania na środowisko. Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz średzki.
Złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) planowane jest na I kwartał 2026 r. W czasie trwania postępowania w sprawie wydawania decyzji środowiskowych odbędą się konsultacje społeczne, które umożliwią zainteresowanym zapoznanie się z przyjętym zakresem inwestycji. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewidujemy, iż uzyskanie decyzji, które wyłonią finalne warianty do realizacji dla poszczególnych odcinków zadania, będą gotowe drugiej połowie 2026 r.
W realizowanym Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) zostaną opracowane warianty przebiegu trasy. Zakładać będą rozbudowę ok. 60 km drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi.
W zależności od wybranego wariantu zakłada się rozbudowę drogi do przekroju 2×2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu z jednoczesnym dostosowaniem konstrukcji drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.
Kolejnym etapem inwestycji będzie wszczęcie postępowań przetargowych w systemie Projektuj i buduj.