Dziewięciu chętnych na budowę odcinka A2 do terminala w Koroszczynie

slowopodlasia.pl 2 godzin temu
Na odcinku A2 między Siedlcami a Białą Podlaską od dłuższego czasu jest gotowy jeden fragment, 14 kilometrów trasy między Sworami a Białą Podlaską. Do użytku jednak nie zostanie oddany dopóki A2 nie połączy Siedlec z Białą Podlaską. To zdaniem GDDKiA ma nastąpić z końcem tego roku, ale jak pamiętajmy, iż na trzech odcinkach między Siedlcami i Białą Podlaską wciąż realizowane są prace. A2 na zachód od Białej Podlaskiej- Na realizowanych odcinkach A2 pomiędzy Siedlcami a m. Swory, o łącznej długości prawie 50 km, wykonawcy realizują prace związane z układaniem kolejnych warstw nawierzchni ciągu głównego. Prowadzone są roboty przy obiektach mostowych, przebudowywane kolizje z urządzeniami infrastruktury podziemnej, montowane są siatka ogrodzeniowa, ekrany akustyczne i bariery energochłonne. Zaawansowanie na każdym z odcinków jest różne. Wynika ono m.in. z terminów uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i przedstawia się następująco: Siedlce Południe – Malinowiec: 83 proc., Malinowiec – Łukowisko: 76 proc., Łukowisko – Swory: 76 proc. - informuje rzeczniczka GDDKiA Małgorzata Tarnowska.Przypomina jednocześnie, iż zadanie najbliżej Białej Podlaskiej (ok. 14 km) jest już zrealizowane, ale kierowcy skorzystają z niego po zakończeniu prac na wcześniejszych trzech odcinkach. Dla tego kontraktu podpisany został aneks wydłużający czas na ukończenie z terminem do końca sierpnia br.- W zakresie trzech realizowanych kontraktów w procedowaniu są roszczenia wykonawców, którzy oczekują wydłużenia czasu w ukończenie prac lub dodatkowych środków finansowych. Terminy wynikające z umowy mogą zostać przesunięte w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, iż w czasie realizacji umowy nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły mu one prowadzenie robót. Przewidujemy, iż wszystkie odcinki oddamy do ruchu do końca 2025 r. – wyjaśnia rzecznik Tarnowska.Oferty na odcinek Kijowiec-DobryńW międzyczasie w ostatnich dniach GDDKiA otworzyła oferty na realizację odcinka na trasie A2 na wschód od od Białej Podlaskiej, Kijowiec – Dobryń. To kolejne 9 km trasy. - Najtańszą ofertę w przetargu na projekt i budowę złożyło konsorcjum firm Trakcja (lider) i Kauno tiltai, które wyceniło zadanie na 445 242 360,83 zł. Pozostałe oferty wyglądają następująco: Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones (konsorcjum) - 568 583 349,21 zł; Budimex - 538 212 220,63 zł; Mirbud i Budpol (konsorcjum) - 457 769 100,00 zł; Mostostal Warszawa - 532 111 657,03 zł; PORR i P.H.U.B Piotr Pawlica (konsorcjum) - 512 339 280,00 zł; Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 631 462 587,24 zł; Rubau Polska - 606 122 196,00 zł; Strabag - 603 533 079,00 zł – wylicza rzeczniczka GDDKiA. - Rozpoczęła się analiza i ocena wszystkich ofert. Umowę planujemy podpisać jeszcze w tym roku.W ramach zamówienia wykonawca na realizację zadania będzie miał 32 miesiące od daty jej zawarcia (w tym etap projektowania 10 miesięcy od daty podpisania umowy). - Do etapu realizacji robót nie wylicza się tzw. okresów zimowych. Zakończenie prac przewidywane jest w 2029 r. – przekazuje Małgorzata Tarnowska. Na odcinku Kijowiec – Dobryń planowane są dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz rezerwa pod dobudowę trzeciego pasa. - Wybudowany zostanie węzeł Dobryń i para MOP-ów: Kijowiec Północ i Południe. Ponadto w ramach kontraktu powstaną m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, oświetlenie oraz odwodnienie drogi. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z nowych chodników, ścieżek rowerowych i ciągu pieszo-rowerowego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – opisuje zakres prac rzecznik Tarnowska. Co z kolejnymi odcinkami w stronę granicy?Oprócz odcinka Kijowiec – Dobryń na wschód od Białej Podlaskiej pozostają jeszcze do realizacji dwa odcinki A2: Biała Podlaska – Kijowiec (16,2 km) i Dobryń – Kukuryki (6,8 km). Dla pierwszego odcinka trwa przetarg na wykonanie projektu technicznego i wykonawczego oraz budowę autostrady. Jesteśmy na etapie uzyskiwania decyzji ZRID. Dalsze prace związane z fragmentem najbliżej granicy, zależne są od unormowania sytuacji geopolitycznej z Białorusią – wyjaśnia rzecznik GDDKiA.
Idź do oryginalnego materiału