Emocje i relacje w centrum 14. Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur

46 minut temu

Za nami pierwszy dzień 14. edycji Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur – wydarzenia, które w tym roku szczególnie akcentuje znaczenie emocji i relacji w budowaniu marki miejsca. Organizatorzy i uczestnicy zgodnie podkreślali, iż promocja regionalna to nie tylko strategie czy dokumenty, ale przede wszystkim ludzie oraz ich wzajemne oddziaływanie.

Uroczyste otwarcie odbyło się z udziałem wicemarszałkini Katarzyny Sobiech oraz burmistrza Kętrzyna Karola Lizureja. W swoich wystąpieniach zwracali uwagę na rolę autentyczności, tożsamości regionalnej oraz partnerskiej współpracy. Burmistrz wskazał również na rozwój miasta związany z nowymi inwestycjami, w tym budowaną w Kętrzynie nowoczesną tłocznią oleju Orlen Południe.

Część merytoryczną rozpoczęła prelekcja Piotra Burczyka, dyrektora Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego. Wystąpienie „Koń jaki jest, każdy widzi” koncentrowało się na narracji o regionie jako zbiorze wielu ciekawych opowieści. Następnie dr Małgorzata Majewska z Uniwersytetu Jagiellońskiego omówiła rolę emocji w komunikacji oraz znaczenie lokalnych liderów w kreowaniu marki miejsca.

Istotną częścią wydarzenia była Strefa Partnerów, w której uczestnicy mogli skorzystać z konsultacji i porad specjalistów z instytucji publicznych. Obecni byli m.in. przedstawiciele ZUS, NFZ, KRUS, Krajowego Systemu e-Faktur, Warmińsko-Mazurskiego Centrum Nowych Technologii oraz Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich. Na odwiedzających czekały porady, badania profilaktyczne, technologia VR, quizy oraz wsparcie dotyczące e-usług i funduszy unijnych. Organizatorzy podkreślali, iż promocja regionu to także rozwijanie kompetencji i realne wsparcie mieszkańców.

Centralnym punktem dnia był panel dyskusyjny „Komunikacja, którą się czuje – emocje budujące miejsce”, poprzedzony wystąpieniem psychologa biznesu Andrzeja Tucholskiego. W panelu udział wzięli przedstawiciele samorządów, eksperci od promocji terytorialnej oraz specjaliści z zakresu neuromarketingu i komunikacji. Dyskusja koncentrowała się na neuropsychologicznych mechanizmach wpływających na skuteczność przekazu, roli emocji w budowaniu tożsamości miejsca oraz znaczeniu obrazu i dźwięku w odbiorze komunikatów.

Po części konferencyjnej uczestnicy mogli wziąć udział w praktycznych warsztatach. Podczas zajęć „Neurocopywriting – słowa, które angażują i budują wizerunek” Joanna i Jarosław Burdek omawiali skuteczne techniki językowe. Równolegle odbywały się warsztaty „Rolki, które działają”, prowadzone przez Klaudię Rak, poświęcone tworzeniu krótkich form wideo promujących miejsca i lokalne produkty.

Wieczorem odbyła się uroczysta gala, podczas której wręczono nagrody PRO Warmia i Mazury oraz Nagrody Gospodarcze Żagle Warmii i Mazur.

W 13 edycji konkursu PRO Warmia i Mazury w kategorii promocja gospodarcza wyróżniono projekt Warmińskie Forum Gospodarcze Szlaku Świętej Warmii. Z kolei w kategorii promocja ogólna wyróżniono Dni Gminy Kurzętnik i Grupy Expom S.A. ,nagroda główna przypadła Uniwersytetowi Warmińsko-Mazurskiemu za organizację Kortowiady 2024 – 63 Edycji Festiwalu Studenckiego – jednego z największych festiwali studenckich w Polsce.

Z kolei wśród wyróżnionych do Nagród Gospodarczych Żagle Warmii i Mazur w kategorii Żagle Warmii i Mazur znaleźli się: Stowarzyszenie Sportów Wodnych w Iławie, Gatra Polska sp. z o.o. sp. k., Kolster sp. z o.o., Restauracja Przystań sp. z o.o. sp. k, Constract Export-Import sp. z o.o. W kategorii Produkt z Warmii Mazur nagrodę otrzymał: Nowy Sztynort sp. z o.o. za “Memuak – Multimedialne Centrum Środowiska i Żeglarstwa” oraz Cairo Soft sp. o.o. za “Cairo.WMS”.

Gala zakończyła się koncertem Marcina Januszkiewicza, który zaprezentował program „Osiecka po męsku”, dostarczając uczestnikom wieczoru dużej dawki emocji.

(festiwal.warmia.mazury.pl, red. PTS)

Idź do oryginalnego materiału