Europejski Stadion Kultury w Rzeszowie z nową lokalizacją. Znamy kolejnych artystów

1 dzień temu
Koncert Główny festiwalu Wschód Kultury – Europejski Stadion Kultury odbędzie się przy Hali Podpromie (Fot. Archiwum)

W tym roku przenosimy się bliżej centrum miasta – Koncert Główny festiwalu Wschód Kultury – Europejski Stadion Kultury odbędzie się przy hali Podpromie – informują organizatorzy wydarzenia, które w ostatnich latach organizowana było w Parku Sibiraków. Tegoroczny koncert główny odbędzie się 27 czerwca (godz. 20). Wstęp wolny.

Po raz kolejny na jednej scenie spotkają się artyści z całej Europy i państw Partnerstwa Wschodniego. Wśród nich m.in.: Zalia, Wiktor Dyduła, Lanberry, KAZKA czy Yegor Zabelov – twórcy, którzy połączą siły w niepowtarzalnych duetach i kolektywach.

Graf. Europejski Stadion Kultury

Ten wyjątkowy koncert co roku przyciąga tłumy, oferując niezapomniane, autorskie aranżacje stworzone specjalnie na tę okazję. Tym razem wydarzenie nabierze jeszcze większego znaczenia – będzie to jednocześnie koncert finałowy polskiej prezydencji w Radzie UE.

Najnowszym kolektywem, który ogłosili organizatorzy, jest Matylda/Łukaszewicz i Yegor Zabelov.

Matylda/Łukasiewicz to duet rozpoznawalnych artystów: Radka Łukasiewicza (znanego doskonale z zespołów Pustki czy Bisz/Radex, ale także pisania dla innych m.in. Brodki, Artura Rojka, Piotra Zioły) i Matyldy Damięckiej, aktorki i rysowniczki, której dobrze znana z Instagrama kreska otwiera oczy i konfrontuje Polaków z niewygodnymi tematami. Ich kooperacja zaczęła się od projektu Polskie Znaki, a płyta “Rzeczy Ostatnie” zdobyła spory rozgłos i została nominowana do Nagrody Muzycznej “Fryderyk” w kategorii Album Roku (muzyka korzeni).

Graf. Europejski Stadion Kultury

Yegor Zabelov to urodzony na Białorusi wirtuoz akordeonu, kompozytor, autor muzyki do spektakli teatralnych i filmów. Muzykę Zabelova można określić jako eksperymentalną mieszankę akordeonu, awangardy, improwizacji i dźwięków neoklasycznych. W swoich autorskich projektach eksploruje możliwości instrumentu często docierając do jego granic. Inspirują go tacy klasycy muzyki minimalistycznej, jak Philip Glass, Steve Reich, Michael Nyman, a także Arvo Pärt, fiński eksperymentalny akordeonista Kimmo Pohjonen i trio jazzowe Esbjörn Svensson Trio.

Graf. Europejski Stadion Kultury
Idź do oryginalnego materiału