Przełom ws. tramwaju na Jagodno. Są wytyczne Ministerstwa Infrastruktury na które Wrocław czeka od lat
Wrocławski magistrat poinformował, że Ministerstwo Infrastruktury opublikowało wytyczne dotyczące krzyżowania się torów tramwajowych i kolejowych. Prezydent Wrocławia zapowiedział, że niebawem można spodziewać się ogłoszenia przetargu, na wpisanie linii tramwajowej w obecnie budowany buspas.
Tramwaj na Jagodno to jeden z najgorętszych tematów ostatnich lat. Po ostatnich wyborach na spotkaniu z mieszkańcami rozwiązanie problemu obiecał nawet sam premier Donald Tusk. Problemem w realizacji inwestycji jest linia kolejowa, która krzyżowałaby się z przyszłymi torami tramwajowymi. Magistrat tłumaczył do tej pory, że inwestycji nie można przeprowadzić, bo polskie przepisy budowlane nie miały wytycznych dotyczących krzyżowania się dwóch rodzajów linii o tej częstotliwości (są w Polsce podobne rozwiązania, jednak na liniach po których znacznie rzadziej kursują pociągi).
W czwartek wrocławski magistrat przekazał, że Ministerstwo Infrastruktury wydało dokument, który regulowałby sporną kwestię.
– Ministerstwo Infrastruktury opublikowało wytyczne dotyczące projektowania infrastruktury transportu zbiorowego. W części 3. znajdują się wytyczne dotyczące projektowania transportu tramwajowego. Przygotowaliśmy już propozycję dla kolejarzy jak technicznie mogą się przeciąć tory kolejowe z naszym tramwajem na Jagodno – ogłosił prezydent Jacek Sutryk.
Co istotne wzdłuż zaplanowanej trasy już trwają prace związane z budową trasy autobusowo-tramwajowej. Początkowo ma ona działać jako buspas, ale budowa prowadzona jest już z myślą o poprowadzeniu w tym miejscu linii tramwajowej (droga budowana jest w standardzie tramwajowym).
– Co ważne kąt przecięcia wynosi 80,09 stopnia czyli wchodzi w zakres wytycznych. Nie powinno być więc problemów z akceptacją proponowanego rozwiązania. To sprawi, że ogłosimy przetarg na projektowanie torów tramwajowych na Jagodno – komentuje Jacek Sutryk.
Krzyżowanie się torów ma być jednak rozwiązaniem tymczasowym. Wrocławski magistrat liczy na to, że w przyszłości linia kolejowa 285 będzie przebiegała wiaduktem nad ul. Buforową, dzięki czemu stworzy się nie tylko bezkolizyjne skrzyżowania tramwajowo-kolejowe, ale i zredukuje utrudnienie w postaci rogatek blokujących ruch samochodów. Przebudowa linii otworzyłaby też miastu możliwość zbudowania jeszcze jednej linii tramwajowej przez Ołtaszyn do Wysokiej. Miasto zabezpieczyło w tym celu rezerwę terenową od pętli na Ślężnej aż do granic Wrocławia w kierunku Wysokiej.
Najpopularniejsze teraz
- Ruszyła dystrybucja bezpłatnych wejściówek na wielkie widowisko w Hali Stulecia [LISTA ARTYSTÓW]
- Noc Muzeów 2024 we Wrocławiu. Po mieście będzie kursować 6 bezpłatnych linii autobusowych
- We Wrocławiu rusza Vertigo Summer Vibes Festival. W planach 10 koncertów na plażach miejskich [MAPA, HARMONOGRAM]
- Do Wrocławia wraca Żywa Biblioteka. Będzie można porozmawiać m.in. z Ciemnoskórym Polakiem, Policjantem, Gejem, i Transseksualistami
- Wrocław: Będą utrudnienia na pl. Kościuszki. Kręcą tam film
- Dolny Śląsk: Znaczny wzrost chorób przenoszonych drogą płciową [NOWE STATYSTYKI]
- Noc Muzeów 2024 we Wrocławiu. Kolejowe atrakcje na Dworcu Głównym PKP
- Sejmik apeluje do Komisji Europejskiej o pieniądze na pomoc uchodźcom
- IMGW ostrzega wrocławian: Po południu silne wiatry [17.05.2024]
- Polacy i Czesi wezmą udział we wspólnym Rajdzie Pieszym
- Po latach przerwy do Wrocławia wraca Festiwal Dialog
- Politechnika Wrocławska rekrutuje nastolatków. Na uczelni będzie można zrobić maturę
- Kolejkowo na giełdzie. 95% akcji wyprzedało się w 7 dni
- Noc Muzeów 2024 we Wrocławiu. Czy Panorama Racławicka jest za darmo? [18.05.2024]
- Wracają pokazy Fontanny Multimedialnej na Pergoli. Pierwszy już w ten weekend! [HARMONOGRAM 2024]