Mer Samorządu Rejonu Wileńskiego Robert Duchniewicz podkreślił, że unowocześnienie działalności spółek komunalnych jest jednym z najważniejszych akcentów jego programu politycznego i że w tym kierunku prowadzone są ukierunkowane prace.
„Mamy długotrwałe problemy w przedsiębiorstwach komunalnych i zaczynamy je rozwiązywać. Mieszkańcy Samorządu w 2025 roku będą mogli wreszcie zarządzać swoimi usługami i opłacać rachunki w sposób zwyczajny – wygodnie, elektronicznie, z dowolnego miejsca. Zobowiązaliśmy się do rozwiązania problemów nękających sektor usług komunalnych i dotrzymamy tej obietnicy” – powiedział r. Duchniewicz.
Wicemer Samorządu dr Danuta Narbut mówi, że nowy system nie tylko unowocześni administrację usług, ale także pozwoli na bardziej efektywne przekazywanie informacji mieszkańcom.
„Mamy nadzieję, że już tej wiosny mieszkańcy będą mogli w pełni korzystać z możliwości, jakie oferuje system – od elektronicznych rachunków za ogrzewanie, zużycie wody i opłat administracyjnych za części wspólne budynków mieszkalnych, po zintegrowane połączenie z systemem płatności za gospodarowanie odpadami. Dzięki temu komunikacja między mieszkańcami a spółkami świadczącymi usługi komunalne stanie się wygodniejsza, bardziej przejrzysta i nowoczesna” – podkreśla D. Narbut.
Nowy system ułatwi mieszkańcom komunikację z dostawcami usług oraz zarządzanie usługami komunalnymi. Klienci będą mogli otrzymywać faktury e-mailem lub SMS-em. Klienci spółki „Nemenčinės komunalinikas” będą mieli możliwość odbioru papierowych rachunków osobiście w siedzibie spółki. Spółka „Nemėžio komunalinikas” nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji w sprawie wysyłki papierowych rachunków, dlatego mieszkańcom zaleca się bezpośredni kontakt z usługodawcą.
Portal samoobsługowy umożliwi przeglądanie rachunków, monitorowanie zużycia, składanie wniosków oraz zawieranie nowych umów. Klienci będą również na bieżąco informowani za pomocą wiadomości SMS o planowanych pracach i rozwiązywaniach problemów, a proces zapobiegania zadłużeniom zostanie w maksymalnym stopniu zautomatyzowany, co przyczyni się do sprawniejszego wystawiania faktur. Nowy system ma na celu wzmocnienie cyberbezpieczeństwa po cyberataku w grudniu roku 2023 r. Te i podobne systemy pomagają zapewnić bezpieczeństwo danych i chronić przed przyszłymi atakami.
Leonard Pawlun, dyrektor ZSA „Nemenčinės komunalininkas” —zaznacza, że nowy system wpłynie na poprawę jakości obsługi klienta i optymalizację procesów operacyjnych.
„Pracownicy będą odwiedzać klientów z tabletami, a wszystkie kluczowe procedury zostaną zautomatyzowane, co obniży koszty spółki, zwiększy produktywność i poprawi obsługę klienta. Ponadto jednym z naszych głównych celów jest odejście od faktur papierowych i przejście na elektroniczne rozwiązania płatnicze” – mówi L. Pawlun.
Tymczasem Artur Danulewicz, dyrektor ZSA „Nemėžio komunalininkas” —podkreśla, że system pomoże zapewnić przejrzyste i efektywne administrowanie usługami.
„Dzięki temu systemowi zapewnimy nowoczesne planowanie usług świadczonych klientom i prac eksploatacyjnych obiektu, organizację i kontrolę ich realizacji, a także zwiększymy produktywność i motywację pracowników. Dla wygody klientów zostanie stworzony system samoobsługowy, który umożliwi im zarządzanie dostępnymi usługami” – mówi A. Danulewicz.
Jak zacząć korzystać z samoobsługi?
Spółka „Nemėžio komunalininkas” rozpoczęła instalację nowego systemu pod koniec lutego, z planowanym uruchomieniem w maju, co oznacza, że mieszkańcy otrzymają rachunki za kwiecień w nowym systemie. Klienci „Nemenčinės komunalininkas” mogą już logować się na stronie samoobsługowej.
Aby się zalogować, otwórz stronę internetową i wpisz login oraz hasło z powiadomienia o płatności. Jeśli nie masz tych danych, zarejestruj się, podając imię, nazwisko, adres e-mail i hasło, a następnie potwierdź rejestrację linkiem z e-maila. Przy pierwszym logowaniu dodaj umowę, podając kod płatnika i numer ostatniej faktury. W przyszłości, aby się zalogować, wystarczy użyć swojego adresu e-mail oraz hasła. Jeśli zapomniałeś hasła, możesz je odzyskać, wysyłając wiadomość e-mailem, postępując zgodnie z podanymi instrukcjami.
W razie pytań prosimy o kontakt z „Nemenčinės komunalininkas” telefonicznie pod numerem (0 5) 238 1275 lub e-mailem info@nemenkom.lt oraz do „Nemėžio komunalininkas” pod numerem tel. (0 5) 235 1326 lub e-mailem info@nkom.lt
Samorząd przypomina również, że już wkrótce będą formowane faktury za gospodarkę odpadami komunalnymi, która obecnie funkcjonuje niezależnie od systemu „Mokesta”.
Czytaj więcej: W kierunku czystszego środowiska: ZSA „Nemenčinės komunalininkas” zakupiła sprzęt do czyszczenia i dezynfekcji placów kontenerowych
Stronę przygotowano
na podstawie informacji
Samorządu Rejonu Wileńskiego