
FAKRO, światowy producent okien dachowych i stolarki pionowej, angażuje się w wydarzenia, które łączą innowacyjność, kulturę i odpowiedzialność społeczną. Ty razem firma została partnerem wyjątkowej wystawy „Plakat ≠ Papier”, prezentowanej w krakowskim Pałacu Sztuki.
Zaangażowanie FAKRO w to wydarzenie jest naturalnym przedłużeniem kampanii „FAKRO – Okno otwarte na sztukę”, której ideą jest otwieranie przestrzeni firmy na kulturę, kreatywność i artystyczny dialog. Inicjatywa wpisuje się w działania ESG, łącząc odpowiedzialność społeczną z promocją wartości, które wykraczają poza ramy biznesu.
Wspierając wystawę „Plakat ≠ Papier”, pokazujemy, iż sztuka – podobnie jak nasze produkty – może być obecna w codziennym życiu i zmieniać sposób patrzenia na otaczający nas świat. Wierzymy, iż partnerskie podejście do kultury to inwestycja w rozwój społeczny, a także wyraz szacunku do dziedzictwa i kreatywności – komentuje Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu ds. Marketingu FAKRO.
Wystawa redefiniuje znaczenie plakatu – od ulotnego komunikatu po formę sztuki, która kształtuje pamięć wizualną pokoleń i rezonuje z polityką, kulturą oraz codziennością. Ponad 200 prac najwybitniejszych artystów Polskiej Szkoły Plakatu, m.in. Henryka Tomaszewskiego, Waldemara Świerzego czy Andrzeja Pągowskiego, pokazuje, iż grafika użytkowa to język sztuki, który nieustannie inspiruje i znajduje nowe znaczenia.
Pośród plakatów na wystawie nie zabrakło również nowej odsłony plakatu FAKRO „Okno otwarte na sztukę”.
Partnerstwo z wystawą „Plakat ≠ Papier” to kolejny krok FAKRO w budowaniu mostów pomiędzy biznesem a kulturą.
Wernisaż wystawy „Plakat ≠ Papier”, której kuratorem jest Wojtek Piotr Onak, odbył się 3 września 2025 roku o godz. 18.00 w Pałacu Sztuki w Krakowie. Wystawa potrwa do końca września.
Fot. Paweł Wyląg