Ford chce poszerzyć autostrady. Opozycja stawia na pociągi

bejsment.com 2 godzin temu

Pasy ruchu w kierunku zachodnim autostrady 401 przy Lake Ridge Road w pobliżu autostrady 412. Premier Ontario Doug Ford powiedział, iż jego rząd rozważy sposoby ulepszenia ruchu.

Premier Ontario Doug Ford zapowiedział, iż jego rząd szuka sposobów na zmniejszenie korków w regionie Durham, gdzie rosnący ruch dotyczy m.in. autostrad 407 East, 412, 418 oraz połączeń z autostradą 401.

Podczas konferencji prasowej w Pickering, poświęconej rozwojowi umiejętności i rzemiosłu, Ford przyznał, iż omawiał ten problem z ministrem finansów Peterem Bethlenfalvym oraz lokalnymi posłami. Jego zdaniem, w dłuższej perspektywie konieczne może być dodanie pasów ruchu w obu kierunkach. – Rozważamy plan mający na celu odciążenie ruchu – powiedział.

Rzeczniczka ministra transportu Dakoty Brasier poinformowała, iż resort monitoruje sytuację w regionie, a długoterminowe plany obejmują poszerzenie autostrady 401. Prowadzona jest także szczegółowa analiza ruchu w rejonie połączenia z autostradą 412, aby znaleźć tymczasowe rozwiązania przed rozbudową.

Problemy na 401 i historia zmian

Zatory tworzą się zwłaszcza przy wjazdach i zjazdach z autostrady 412. Nowe odcinki dróg – 407 East, 418 i 412 – otwierano w latach 2016–2019. Rząd Forda zniósł opłaty na 412 i 418 w 2018 r., a w 2025 r. także na prowincjonalnym fragmencie 407 East.

Poseł liberalny z Ajax, Rob Cerjanec, potwierdził, iż ruch i transport to najczęstsze skargi mieszkańców. Choć bezpłatna 407 East nieco odciążyła 401, wciąż problematyczne pozostają okolice Lake Ridge Road i 412. Polityk opowiada się za formalnym badaniem transportowym, które mogłoby obejmować poszerzenie dróg, ale krytykuje „fantastyczne” pomysły w rodzaju tunelu pod 401.

Apel o rozwój komunikacji publicznej

Cerjanec podkreślił, iż priorytetem powinno być ulepszenie transportu publicznego, w tym przywrócenie pociągów ekspresowych GO Transit Lakeshore East do regionu Durham. Obiecano je na lato 2024 r., ale dotąd nie wróciły. Brakuje też harmonogramu elektryfikacji szybszych składów.

– Najlepszym sposobem na zmniejszenie ruchu jest zapewnienie niezawodnego, taniego i częstego transportu publicznego – zaznaczył.

Stanowisko Metrolinx

Metrolinx wyjaśnia, iż zawieszenie pociągów ekspresowych wynika z konieczności wyłączenia trzeciego toru na Lakeshore East ze względów bezpieczeństwa i na potrzeby budowy Ontario Line oraz węzła East Harbour Transit Hub. Tor ten umożliwia mijanie pociągów zatrzymujących się na wszystkich stacjach. W zamian wprowadzono kursy co 15 minut w godzinach szczytu.

Spółka zapewnia, iż docenia wagę ekspresowych połączeń i stara się równoważyć utrudnienia z trwającymi pracami, które w przyszłości mają zwiększyć liczbę kursów i wprowadzić nowe połączenia.

Na podst. CityNews

Idź do oryginalnego materiału