
Pasy ruchu w kierunku zachodnim autostrady 401 przy Lake Ridge Road w pobliżu autostrady 412. Premier Ontario Doug Ford powiedział, iż jego rząd rozważy sposoby ulepszenia ruchu.
Premier Ontario Doug Ford zapowiedział, iż jego rząd szuka sposobów na zmniejszenie korków w regionie Durham, gdzie rosnący ruch dotyczy m.in. autostrad 407 East, 412, 418 oraz połączeń z autostradą 401.
Podczas konferencji prasowej w Pickering, poświęconej rozwojowi umiejętności i rzemiosłu, Ford przyznał, iż omawiał ten problem z ministrem finansów Peterem Bethlenfalvym oraz lokalnymi posłami. Jego zdaniem, w dłuższej perspektywie konieczne może być dodanie pasów ruchu w obu kierunkach. – Rozważamy plan mający na celu odciążenie ruchu – powiedział.
Rzeczniczka ministra transportu Dakoty Brasier poinformowała, iż resort monitoruje sytuację w regionie, a długoterminowe plany obejmują poszerzenie autostrady 401. Prowadzona jest także szczegółowa analiza ruchu w rejonie połączenia z autostradą 412, aby znaleźć tymczasowe rozwiązania przed rozbudową.
Problemy na 401 i historia zmian
Zatory tworzą się zwłaszcza przy wjazdach i zjazdach z autostrady 412. Nowe odcinki dróg – 407 East, 418 i 412 – otwierano w latach 2016–2019. Rząd Forda zniósł opłaty na 412 i 418 w 2018 r., a w 2025 r. także na prowincjonalnym fragmencie 407 East.
Poseł liberalny z Ajax, Rob Cerjanec, potwierdził, iż ruch i transport to najczęstsze skargi mieszkańców. Choć bezpłatna 407 East nieco odciążyła 401, wciąż problematyczne pozostają okolice Lake Ridge Road i 412. Polityk opowiada się za formalnym badaniem transportowym, które mogłoby obejmować poszerzenie dróg, ale krytykuje „fantastyczne” pomysły w rodzaju tunelu pod 401.
Apel o rozwój komunikacji publicznej
Cerjanec podkreślił, iż priorytetem powinno być ulepszenie transportu publicznego, w tym przywrócenie pociągów ekspresowych GO Transit Lakeshore East do regionu Durham. Obiecano je na lato 2024 r., ale dotąd nie wróciły. Brakuje też harmonogramu elektryfikacji szybszych składów.
– Najlepszym sposobem na zmniejszenie ruchu jest zapewnienie niezawodnego, taniego i częstego transportu publicznego – zaznaczył.
Stanowisko Metrolinx
Metrolinx wyjaśnia, iż zawieszenie pociągów ekspresowych wynika z konieczności wyłączenia trzeciego toru na Lakeshore East ze względów bezpieczeństwa i na potrzeby budowy Ontario Line oraz węzła East Harbour Transit Hub. Tor ten umożliwia mijanie pociągów zatrzymujących się na wszystkich stacjach. W zamian wprowadzono kursy co 15 minut w godzinach szczytu.
Spółka zapewnia, iż docenia wagę ekspresowych połączeń i stara się równoważyć utrudnienia z trwającymi pracami, które w przyszłości mają zwiększyć liczbę kursów i wprowadzić nowe połączenia.
Na podst. CityNews