Ford Focus definitywnie odchodzi. Ostatnie sztuki sprawdzonego, popularnego samochodu we Frank-Cars Częstochowa!

41 minut temu
Ceny bardzo dobrze wyposażonych wersji Focusa ze skrzynią manualną od 103.600 zł brutto. Przez lata Focus wiernie służył i będzie to robił jeszcze długie lata po zakończeniu produkcji jako wygodne i obszerne auto rodzinne (combi) czy sprawny, pojemny wół roboczy przedstawicieli handlowych. Zapowiadając zakończenie produkcji Focusa firma Ford -jak dowiadujemy się od sprzedawców osiągnął jeden spektakularny efekt: do zakupu Focusa rzuciły się firmy posiadające dużą flotę samochodów służbowych. Po prostu zrobiono zapasy sprawdzonego samochodu, lubianego przez pracowników czy przedstawicieli handlowych.Ford Focus. Od 1998 do 2025.W roku 1998 Ford Focus zastąpił w Europie równie znanego Escorta. Samochód od razu wyróżnił się nowoczesną stylistyką „New Edge”, świetnym zawieszeniem i bardzo dobrymi adekwatnościami jezdnymi. niedługo stał się jednym z najlepiej sprzedających się aut kompaktowych w Europie. Od od pierwszej generacji ten istotny dla Forda model występował jako hatchback 3/5d, sedan, kombi. Dodatkowo, dla miłośników ostrych hatchbacków pojawił się ostry Focus RS (MK1) później pod nazwą Focus ST i najmocniejsza wersja z napędem 4x4 Focus RS (MK3).Obecna IV generacja Focusa pojawiła się w 2018 roku i poza korektą wyglądu, jest to etap w którym Ford, jak wszystkie inne marki obudowuje swoje samochody w elektroniczne bajery, nazywane „systemami wsparcia kierowcy”. Nie wszystkie z nich lubimy.W 2022 roku ostatnia generacja Forda Focusa przeszła facelifting, otrzymując większe ekrany we wnętrzu, i jeszcze więcej elektroniki. Na koniec produkcji można kupić sprawdzony, dopracowany w każdym detalu ciągłe bardzo dobrze wyglądający samochód w rozsądnej cenie. Kto nie goni za nowościami, woli właśnie modele sprawdzone w milionach kilometrów milionów użytkowników, chętnie zerknie na Focusa z końca produkcji.My z salonu Frank-Cars w Częstochowie na ul. Jagiellońskiej wyjeżdżamy Focusem w wersji combi z napędem hybrydowym. Jednocylindrowy silnik benzynowy i wspomagający silnik elektryczny dają razem 155 KM mocy. Wystarczająco, żeby jazda mogła być dynamiczna. Jedziemy właśnie w takim stylu, ale bez agresji. Jazda miejska, trochę trasy. Korki, ekspresówki i boczne drogi. Wszędzie Focus prowadzi się wzorowo. Widać też, iż lata doskonalenia modelu dały mu bardzo dobre wyciszenie. W środku nowocześnie, w typowej stylistyce Forda, więc zwłaszcza miłośnik marki odnajdzie się tu bez problemu i bez wrażenia, iż kupił samochód którego produkcja się kończy.Ford Focus IV generacji oferuje dopracowane, obszerne wnętrze. Choć gabaryty zewnętrzne są kompaktowe, widać jak dużo miejsca mają pasażerowie z tyłu. Combi oferuje wygodny, można powiedzieć ogromny bagażnik, który po złożeniu tylnych siedzeń daje przestrzeń, którą można wykorzystać na naprawdę długie przedmioty a choćby do spania.Spoglądamy na zużycie paliwa i tu zaskoczenie: ponad 10 litrów. To niemożliwe, chyba iż samochód był permanentnie piłowany na maksa przez chętnych przejażdżki. Okazało się szybko, iż właśnie tak było… Testowy egzemplarz przejechał 3100 km od początku i jak widzę, nikt nie resetował jeszcze zużycia średniego. Mamy więc średnie zużycie na poziomie 10,5 na dystansie 3100 km. Ostatni dzień testu, więc resetujemy licznik przebiegu i średnie zużycie. Na dystansie 100 km, który obejmował odstawienie samochodu z Zawiercia do Częstochowy do Frank-Cars zużycie paliwa spadło do 5 litrów, a na sam koniec choćby do 5,9 L/100 km. Focusem z napędem hybrydowym (nie jest to wersja plug-in) można więc jeździć ekonomicznie, nie rezygnując z dynamiki.Focus oferuje wygodne fotele, z dobrym zakresem regulacji fotela kierowcyFabryka Forda w Saarlouis. w kraju związkowym Saarland, w Niemczech jest jedną z największych i najważniejszych fabryk Forda w Europie. Fabryka oficjalnie nazywa się Ford Saarlouis Body & Assembly w Saarlouis.I niestety prognozy dla tego zakładu Forda nie są dobre. Z fabryki w wyjeżdżały od jej powstania Escorty, Focusy, Ford Capri, C- Max. Tu powstawała porządna Fiesta i mniej znany Orion oraz nowszy Ford Kuga. Focus produkowany od 1998 do 2025 kończy produkcję samochodów w Saarlouis, a przynajmniej nic nie wiadomo, czy będzie w tej fabryce produkowanie coś więcej. Wygląda na to, iż to już koniec. Fabryka została oficjalnie otwarta w czerwcu 1970 roku z udziałem Henry’ego Forda II, potomka założyciela firmy Ford.W takim samochodzie jak Ford Focus, którego produkcja została zakończona, liczy się rozsądek i kalkulacja. Spojrzeliśmy dokładnie, co firma Frank-Cars ma do zaoferowania z tego modelu w obiecywanej cenie nieco ponad 100 tysięcy. Ford Focus 1,0 EcoBoost mHEV w wyposażeniu Titanium X ze skrzynią manualną za 103.800 zł. W niemal takiej samej cenie z wyposażeniem Active X. Ze skrzynią automatyczną (jak nasz testowy) cena 119.900 zł. Kultowy Focus ST X z silnikiem 2,3 litra (automat) jest dostępny za 179.900. Frank-Cars nie zdradza, ile można, mówiąc kolokwialnie jeszcze „urwać” ale jest oczywiste, iż w przypadku modelu kończącego produkcję jest jakaś rezerwa na negocjacje.
Idź do oryginalnego materiału