GDDKiA nie rezygnuje z budowy BDI. W maju rozmowy z geologami, a potem nowe zamówienia

2 tygodni temu

GDDKiA w Krakowie zapowiada powtórzenie przetargów przetarg na przeprowadzenie badań geologicznych na terenie planowanej Beskidzkiej Drogi Integracyjnej S52 Bielsko-Biała – Głogoczów. Wcześniej unieważniono zamówienia, bo poza badaniami na trasie Kalwaria Zebrzydowska - Jaroszowice nie wpłynęły żadne oferty.

Bez przygotowania geologicznego budowa drogi nie ruszy, to pewne. Niestety, pierwsze zamówienia na wykonanie odwiertów i badań na trasie BDI nie przyniosły rozstrzygnięć.

Przetarg był podzielony na sześć części, dwie oferty złożono tylko w jednej, dotyczącej odcinka między Jaroszowicami a Kalwarią Zebrzydowską. Najtańsza z nich przekraczała zaplanowany przez nas budżet o prawie 70 proc - informowała w swoim komunika GDDKiA Kraków.

Mimo unieważnienia przetargu, GDDKiA nie rezygnuje z zamówienia.

Tym razem przed ogłoszeniem kolejnego przedstawiciele agencji postanowili spotkać się z geologami i firmami zajmującymi się odwiertami. Do pierwsze spotkania doszło kilka dni temu.

Podczas wstępnych konsultacji rynkowych chcemy poznać możliwości techniczne i finansowe wykonawców i dowiedzieć się, jakich zmian w założeniach przetargu oczekują. Spotkania z wykonawcami planujemy zorganizować w maju, a po ich zakończeniu chcemy ponownie ogłosić zmodyfikowany już przetarg na przeprowadzenie badan geologicznych na obszarze BDI - przekazał w swoim komunikacie Kacper Michna, specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA.

Aby przygotować inwestycję budowy drogi ekspresowej GDDKiA planuje wykonanie ponad 6,7 tysiąca odwiertów i ponad 2,4 tysiąca sondowań. Średnia głębokość odwiertu to 11 metrów, ich łączna długość to prawie 75,7 km. o ile zajdzie taka potrzeba, głębokość odwiertu może sięgać 30 metrów.

Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności - dodaje Kacper Michna.

Trasa planowanej S52 została podzielona na sześć części do badań geologicznych:  I węzeł Bielsko-Biała Hałcnów (bez węzła) – węzeł Kęty 11,15 km , II węzeł Kęty (bez węzła) – węzeł Bulowice 5,69 km , III węzeł Bulowice (bez węzła) – węzeł Chocznia 12,96 km , IV węzeł Chocznia (bez węzła) – węzeł Jaroszowice 4,44 km  , V węzeł Jaroszowice (bez węzła) – węzeł Kalwaria Wschód 15,56 km, VI węzeł Kalwaria Wschód (bez węzła) – węzeł Głogoczów 11,61 km .

Wyniki badań posłużą do przygotowania szczegółowej dokumentacji inwestycji.

S52 od Bielska-Białej do Głogoczowa nazywana jest Beskidzką Drogą Integracyjną. Połączy Bielsko-Białą i miasta leżące wzdłuż DK52 - Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską - z DK7 w Głogoczowie. Droga będzie miała 61 km i zostanie poprowadzona w nowym śladzie. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Zostanie wybudowanych 12 nowych węzłów - Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.  

Droga ekspresowa S52 ma w tej chwili dwa funkcjonujące odcinki, od Cieszyna do Bielska-Białej i od węzła Balice I do węzła Modlniczka. Budowana Północna Obwodnica Krakowa będzie w przyszłości częścią S52. BDI będzie budowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).   

Idź do oryginalnego materiału