GDDKiA oddała do ruchu przedostatni odcinek S61 od Ostrowi Mazowieckiej do Śniadowa

11 miesięcy temu

Droga ekspresowa S61 ma już ponad 200 z docelowych 220 kilometrów. GDDKiA oddała do ruchu przedostatni odcinek od Ostrowi Mazowieckiej do Śniadowa. Tym samym w budowie całej S61 została już tylko 13-kilometrowa obwodnica Łomży, której przejezdność po jednej jezdni osiągniemy w połowie przyszłego roku.

Oddany dziś do ruchu odcinek S61 od Ostrowi Mazowieckiej do Śniadowa ma około 19,5 km długości. Umowa na jego realizację w formule Projektuj i buduj, po rozwiązaniu kontraktu z nierzetelnym wykonawcą, została podpisana 8 stycznia 2020 r. Odcinek powstał – licząc od dnia otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (8 grudnia 2021 r.) – w niespełna dwa lata.

Jest to dwujezdniowa droga ekspresowa o nawierzchni bitumicznej przystosowana do najcięższego ruchu (11,5 t/oś) z dwoma węzłami – Ostrów Mazowiecka Północ na skrzyżowaniu dróg ekspresowych S61 i S8 oraz Komorowo (połączenie z drogami wojewódzkimi 627 i 677). Na „esce” powstało 26 obiektów inżynierskich, w tym pięć stanowiących przejścia dla zwierząt oraz dodatkowo osiem przepustów ekologicznych dla zwierząt małych.

Łatwiejszy dojazd do Łomży

Realizacja tego odcinka wiązała się z dużymi zmianami w organizacji ruchu na wysokości Ostrowi Mazowieckiej. Zlikwidowano dotychczasowy węzeł Ostrów Mazowiecka Północ na skrzyżowaniu z ul. Lubiejewską w ciągu drogi wojewódzkiej 627 przez co kierowcy korzystali z objazdu. Wraz z oddaniem nowego węzła na skrzyżowaniu S8 z S61, wyposażonego w łącznice bezpośrednie obsługujące ruch w ciągu Via Baltica, ułatwiamy dojazd do Łomży. Nowy węzeł obsłuży również dojazd do Ostrowi Mazowieckiej od północy i okolicznych miejscowości.

Ruch samochodów ciężarowych w kierunku granicy z Litwą, za sprawą ograniczeń tonażowych na mostach w Łomży wprowadzonych przez władze samorządowe, do czasu uzyskania przejezdności obwodnicy Łomży, będzie się odbywał tak jak dotychczas, przez Białystok.

Idź do oryginalnego materiału