GDDKiA wybrała wykonawcę odcinka S17 w woj. lubelskim

3 miesięcy temu
Zdjęcie: Budowa S17 | fot. mat. prasowe


Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakończyła ponowną ocenę ofert na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski – Łopiennik o długości 16,6 km. Najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na kwotę około 810 mln zł, złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.

Proces przetargowy

W przetargu na budowę odcinka S17 wpłynęło 11 ofert. Pierwotnie, w maju 2024 roku, za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Intercor, opiewającą na 695,5 mln zł. Jednakże, po odwołaniach innych uczestników przetargu, Krajowa Izba Odwoławcza zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny ofert. W wyniku ponownej analizy wybrano ofertę konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.

Budowa S17 Warszawa – Lublin | fot. GDDKiA

Pozostali oferenci mają teraz 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. jeżeli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa zostanie przekazana do kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy, możliwe będzie podpisanie kontraktu z wykonawcą.

Zakres inwestycji

Budowa obejmie:

  • Dwujezdniową drogę ekspresową
  • Drogi do obsługi ruchu lokalnego
  • Obiekty inżynieryjne
  • Odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów
  • Urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne
  • Przejścia dla zwierząt
  • System zarządzania ruchem

Odcinek Piaski – Łopiennik, przebiegający wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17, rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany. Inwestycja obejmuje również budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik.

Węzeł S17 Lublin Rudnik | fot. GDDKiA w Lublinie

Kolejne etapy realizacji S17

Droga ekspresowa S17 między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) realizowana jest w formule „Projektuj i buduj”. w tej chwili na etapie realizacji znajdują się trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego. Procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla tych odcinków jest w toku, a rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na ten rok.

Dla odcinków Krasnystaw – Izbica oraz Izbica – Zamość Sitaniec realizowane są procedury przetargowe i oceny ofert. Dwa odcinki, Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód, są na etapie prac przygotowawczych, a przetargi na ich realizację planowane są na przyszły rok.

Czy nowa infrastruktura drogowa poprawi komfort podróży w województwie lubelskim? Podziel się swoją opinią w komentarzach i udostępnij artykuł!

Idź do oryginalnego materiału