Gdy sport spotyka biznes. Konferencja, jakiej w Rzeszowie jeszcze nie było!

22 godzin temu
Było to pierwsze takie wydarzenie w naszym mieście. (Fot. Grzegorz Bukała/UM Rzeszowa)

Jak łączyć działania sportowe z biznesem. W jaki sposób przygotowywać oferty sponsorskie, działania wizerunkowe, prezentacje powierzchni reklamowych? M.in. tego wszystkiego można się było dowiedzieć podczas konferencji „Rzeszów 2026 – Sport z biznesowej perspektywy”. Było to pierwsze takie wydarzenie w naszym mieście.

Stanowiło prolog do kampanii „Rzeszów – Europejskie Miasto Sportu 2026”. – Uzyskując tytuł Europejskiego Miasta Sportu Rzeszów dołączył do grona europejskich ośrodków promujących zdrowy styl życia, aktywność fizyczną oraz sportową rywalizację. To prestiżowe wyróżnienie ma na celu wspieranie działań na rzecz rozwoju infrastruktury sportowej, integracji społecznej i rozpowszechniania aktywności wśród mieszkańców – podkreślił Konrad Fijołek, Prezydent Rzeszowa.

Czemu służyła konferencja?

– W duchu założeń EMS chcemy jeszcze mocniej wspierać lokalne kluby i stowarzyszenia sportowe, tworząc dla nich warunki do dalszego rozwoju. Właśnie temu służyła konferencja „Sport z biznesowej perspektywy”. Podczas jej trwania przedstawiono kierunki rozwoju sportu w mieście oraz zainicjowano dialog i współpracę między środowiskiem sportowym a biznesem – zaznaczył Marcin Deręgowski, wiceprezydent Rzeszowa.

– Jesteśmy przekonani, iż łączenie potencjału sportu i gospodarki realnie przyczyni się do dynamicznego rozwoju zarówno klubów, jak i karier młodych zawodników z naszego miasta – uzupełnił Jarosław Gutowski, dyrektor Wydziału Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Rzeszowa.

O czym dyskutowano?

Program konferencji obejmował szeroki zakres tematów łączących sport, marketing i biznes. W części otwierającej uczestnicy wzięli udział w panelu poświęconym prowadzeniu profili klubów sportowych w mediach społecznościowych — omówiono m.in. sposoby tworzenia angażujących treści dla kibiców, budowania przestrzeni promocyjnej dla sponsorów oraz najnowsze trendy w komunikacji sportowej. Kolejny blok tematyczny dotyczył przygotowania ofert sponsorskich, prezentacji powierzchni reklamowych, tworzenia katalogów ofertowych oraz działań wizerunkowych. Poruszono również zagadnienie tworzenia tzw. małych klubów biznesu oraz skutecznej autoprezentacji działalności sportowej. W dalszej części konferencji przedstawiono instytucjonalne źródła finansowania działalności sportowej, w tym dotacje miejskie, programy rządowe i ministerialne, a także granty oferowane przez ogólnopolskie fundacje i instytucje. Zaprezentowano również Ambasadorów Rzeszowskiego Sportu oraz omówiono najważniejsze kwestie prawne związane ze sponsoringiem sportowym.

W programie znalazły się także dwa panele dyskusyjne: Małe kluby biznesu działające przy stowarzyszeniach sportowych” oraz „Działania sponsoringowe i CSR-owe we współpracy z rzeszowskimi klubami i stowarzyszeniami sportowymi”.

Wspólne działanie

Zwieńczeniem była prezentacja połączonych inicjatyw planowanych na przyszły rok, takich jak Rzeszów Bike Festival, Diamonds Rzeszów Cup, Run Rzeszów(imprezy biegowe) czy Puchar Europy / Puchar Polski w Triathlonie– wydarzenia o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. W Rzeszowie będzie też nowy program grantowy wspierający rozwój sportu.

Konferencja odbyła się 29 października w rzeszowskim Hotelu Prezydenckim. Współorganizowana była przez rzeszowskie instytucje skupiające wokół siebie środowisko biznesowe miasta i województwa. Wsparli ją Zarząd Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Rzeszowa reprezentowany przez Jana Kalisza, Loża Podkarpacka Bussines Center Club reprezentowana przez kanclerza mec. Piotra Kamińskiego i Izba Przemysłowo-Handlowa reprezentowana przez Sebastiana Skalskiego.

Kolejną edycję wydarzenia zaplanowano na przyszły rok.

Idź do oryginalnego materiału