Gigantyczna awaria sieci Play. Nie działa telefon? Dzwoń przez Internet!

8 godzin temu

W poniedziałkowe popołudnie wielu użytkowników sieci Play zaczęło masowo zgłaszać problemy z połączeniami głosowymi. Jak podaje serwis Niebezpiecznik, awaria dotyczy sieci telefonii komórkowej – wielu abonentów nie może się nigdzie dodzwonić, a próby wykonania połączenia kończą się komunikatem o błędzie.

Fot. DALL·E 3 / Warszawa w Pigułce

Użytkownicy alarmują: brak sygnału, zrywane połączenia

Informacje o problemach zaczęły napływać po godzinie 15:00. W serwisie Downdetector widać gwałtowny skok zgłoszeń – w krótkim czasie pojawiło się kilka tysięcy raportów o awarii. Najczęściej zgłaszanym problemem jest brak możliwości wykonywania i odbierania połączeń (ok. 45% zgłoszeń).

Użytkownicy z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Katowic i Gdańska informują, iż mimo pełnego zasięgu sieć nie łączy z numerami telefonicznymi. Wiadomości SMS również działają z opóźnieniem lub nie docierają wcale.

Internet działa – komunikatory ratują sytuację

Jak uspokaja Niebezpiecznik, Internet mobilny działa prawidłowo. Oznacza to, iż można kontaktować się z bliskimi przez aplikacje takie jak Signal, WhatsApp, Messenger czy Telegram. Eksperci zalecają, by w razie potrzeby korzystać właśnie z tych kanałów komunikacji do czasu pełnego przywrócenia działania sieci.

„Dostajemy sygnały, iż występują problemy z siecią telefonii komórkowej Play. Ale Internet powinien śmigać – dzwońcie więc do ludzi Signałem” – przekazał zespół Niebezpiecznik.pl w mediach społecznościowych.

Play potwierdza problemy techniczne

Operator Play potwierdził, iż występują trudności z połączeniami głosowymi w niektórych regionach kraju. Firma zapewnia, iż inżynierowie pracują nad przywróceniem pełnej funkcjonalności usług, jednak nie podano jeszcze przewidywanego czasu usunięcia awarii.

Jak się zabezpieczyć w takiej sytuacji

Eksperci przypominają, iż tego typu awarie mogą zdarzyć się każdemu operatorowi. Warto mieć w zanadrzu kilka sposobów kontaktu:

  • zainstalować komunikatory internetowe obsługujące rozmowy głosowe,
  • posiadać drugą kartę SIM od innego operatora,
  • regularnie aktualizować aplikacje do obsługi połączeń VoIP.

Co dalej?

To kolejna poważna awaria sieci komórkowej w ostatnich tygodniach – po niedawnych problemach z systemem płatności BLIK i siecią Play, użytkownicy coraz częściej zwracają uwagę na potrzebę alternatywnych kanałów komunikacji.

Operator zapewnia, iż sytuacja jest pod kontrolą, a połączenia zostaną przywrócone najszybciej, jak to możliwe. Do tego czasu – jeżeli Twój telefon milczy – Internet pozostaje jedynym sposobem, by pozostać w kontakcie ze światem.

Idź do oryginalnego materiału