Nowa organizacja ruchu już obowiązuje
W niedzielę (29.06) wieczorem drogowcy malowali żółte pasy wyznaczające nowe jezdnie na al. Unii Lubelskiej. W poniedziałek (30.06) rano tymczasowa organizacja ruchu weszła w życie – i od razu dała się we znaki kierowcom.
Na odcinku od zjazdu na terenie galerii handlowej VIVO! Lublin do ronda Lubelskiego Lipca ’80 przy Gali utworzyły się długie zatory. To właśnie ten fragment ulicy – o długości ok. 850 metrów – przechodzi gruntowną modernizację.
Utrudnienia potrwają przez wiele miesięcy, a to dopiero pierwszy etap robót. Szczegóły nowej organizacji ruchu w poniższym materiale.
Zobacz również

Paraliż na al. Unii Lubelskiej w Lublinie od 30 czerwca. Przewiązki, zakaz skrętu, ograniczenie prędkości i duże utrudnienia
Uwaga kierowcy – korki!
W związku z wprowadzeniem nowej organizacji ruchu apelujemy o ostrożność i cierpliwość. W godzinach szczytu al. Unii Lubelskiej może być całkowicie zakorkowana.
Warto rozważyć objazdy lub przesiadkę na komunikację miejską, która w najbliższych tygodniach również może być dostosowywana do zmieniającej się sytuacji na drogach.
Zakres modernizacji al. Unii Lubelskiej
Inwestycja zakłada odtworzenie istniejącego przebiegu al. Unii Lubelskiej z wprowadzeniem dodatkowej jezdni obsługującej tereny położone po zachodniej stronie drogi (m.in. parkingi przed Targiem pod Zamkiem).
Zakresem inwestycji objęta jest również przebudowa ul. Zamojskiej na odcinku od al. Unii Lubelskiej do ul. Stolarskiej oraz przebudowa ul. Stolarskiej i Przemysłowej w zakresie placów do zawracania.
Prace drogowe obejmują także przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Zamojską i na przejściu dla pieszych na wysokości Targu pod Zamkiem.
W ramach inwestycji zrealizowana będzie też niezbędna rozbiórka i budowa nowych dwóch obiektów mostowych nad rzeką Bystrzycą. W związku z planowaną zmianą zagospodarowania terenu przebudowie ulegną istniejące kablowe sieci uzbrojenia elektroenergetycznego i teletechnicznego oraz sieci sanitarne: gazowa, wodociągowa i kanalizacyjna będące w kolizjach z projektowaną geometrią drogi.
Inwestycja zakłada budowę kanału technologicznego na całej długości ulicy. Drogowcy przebudują też oświetlenie drogowe, a piesi i rowerzyści skorzystają z nowych chodników i ścieżek rowerowych.
Kto realizuje prace i kiedy koniec?
Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A.. Wartość umowy opiewa na 65 mln zł, a planowany termin zakończenia robót to 12 maja 2027 roku.
ZDJĘCIA

