Główne prace budowlane w Toronto zaplanowane na 2025

bejsment.com 2 dni temu

Torontończycy spędzają coraz więcej czasu stojąc w korkach, a wraz z serią dużych projektów budowlanych zaplanowanych na 2025 r., zmiany na lepsze są raczej mało realne.

Judy Tse, która jest dyrektorem niedawno utworzonego Biura Koordynacji Kapitału Strategicznego Miasta Toronto, powiedziała CP24.com podczas niedawnego wywiadu, iż „jesteśmy w szczytowym momencie budowy miasta”.

Według miasta w 2024 r. Toronto’s Engineering & Construction Services Division zrealizował ponad 100 projektów kapitałowych, wydając ponad 1 miliard dolarów na budowę i odnowę niezbędnej infrastruktury. Prace te obejmowały drogi i infrastrukturę wodną. „Patrząc w przyszłość, rok 2025 będzie kolejnym znaczącym rokiem postępu, z kilkoma dużymi projektami, które mają zostać niedługo ukończone”, powiedziało miasto.

Przerzucając swoje notatki, Tse sporządziła krótką listę kilkunastu głównych projektów drogowych i infrastrukturalnych, którymi będzie się zajmować również w 2025 roku. Należą do nich te oczywiste, takie jak trwające prace nad Gardiner Expressway i główne projekty rozbudowy tranzytu, takie jak Ontario Line i rozbudowa metra w Scarborough. Istnieją jednak inne projekty, które nie są tak dobrze znane, ale przez cały czas będą miały znaczący wpływ na codzienną komunikację w mieście.

Na przykład prace związane z przebudową mostu są planowane wokół zjazdu Richmond z DVP; w ramach kompletnego projektu ulicznego dla Gerrard Street East zostaną zainstalowane ścieżki rowerowe, wymienione stuletnie wodociągi, zazielenione i wyremontowane drogi; Scarborough Golf Club Road doczeka się usprawnień drogowych i wymiany wodociągu między Lawrence Avenue i Ellesmere Road; a na skrzyżowaniu King Street East i Church Street zostaną wykonane prace związane z wymianą wodociągu i torów.

Jest to oszałamiająca ilość pracy, która prawdopodobnie spowoduje również mnóstwo zamknięć dróg, redukcji pasów ruchu i objazdów dla kierowców i osób dojeżdżających do pracy, co także nakłada się na budowę metra Ontario Line, która już spowodowała długoterminowe zamknięcie części Queen Street West.

Prace mogą powodować pewien dyskomfort dla osób poruszających się po mieście, ale przez cały czas jest to znacznie lepsze niż alternatywa, powiedział Tse. „Prace te są bardzo potrzebne, abyśmy mogli zapewnić infrastrukturę, która będzie wspierać nasz obecny rozwój, a także nasz stan techniczny” – powiedziała.

Wiele osób może pamiętać poważną powódź, która zamknęła skrzyżowanie University Avenue i King Street na prawie dwa tygodnie w 2023 roku po awarii starzejącego się wodociągu. Awaria ta nie tylko zalała jezdnię, ale także otworzyła pustą przestrzeń pod torami tramwajowymi, którą trzeba było wypełnić i naprawić. Nieoczekiwany epizod spowodował utrudnienia w ruchu i uwypuklił niebezpieczeństwa związane z nienadążaniem za poważnymi pracami naprawczymi w dużym mieście.

Jednym z głównych celów biura Tse jest zapewnienie koordynacji głównych prac drogowych, tak aby ekipy nie musiały wielokrotnie rozrywać dróg. „Przeprowadzamy ćwiczenia, aby sprawdzić, co możemy zrobić, aby zminimalizować wpływ” – powiedziała.

Oznacza to również upewnienie się, iż różne projekty nie są realizowane zbyt blisko siebie w tym samym czasie, tak aby alternatywne trasy były dostępne dla osób poruszających się po okolicy.

Mimo to nie da się obejść potrzeby ciągłego naprawiania starzejącego się i stale rozwijającego się miasta. „Chcemy mieć pewność, iż przepustowość systemu jest wystarczająca, abyśmy mogli wspierać rozwój i chcemy mieć pewność, iż infrastruktura nie zawiedzie” – powiedział Tse. Jest to problem, z którym miasto walczy od lat. Toronto, uwięzione między chronicznym niedofinansowaniem a chęcią zapewnienia większej liczby usług, ma ogromne zaległości w infrastrukturze.

Burmistrz Toronto Olivia Chow przyznała to podczas niedawnej konferencji prasowej. „Miasto Toronto ma ogromne zaległości w infrastrukturze” – powiedziała Chow. „Widać to na naszych stacjach metra. Widać to w przypadku robót torowych, sygnalizacji, dróg. Musimy utrzymać wszystko w dobrym stanie, to nasz najwyższy priorytet”. Gdy zapytano ją, dlaczego miasto zmniejsza projekt tranzytowy SmartTrack z pięciu stacji do trzech (prosząc prowincję o zapłacenie za pozostałe dwie) Chow skomentowała, iż koszty projektu wzrosły i iż „nie jest w moim stylu wydawanie pieniędzy, których nie mamy”.

Profesor Matti Siemiatycki, który pełni funkcję dyrektora Instytutu Infrastruktury na Uniwersytecie w Toronto, powiedział CP24.com, iż część problemu polega na tym, iż nie ma typowych „przecięć wstęgi” dla naprawionych wodociągów. Projekty infrastrukturalne, które są krytyczne dla utrzymania, są czasami odkładane, ponieważ miasto pracuje nad projektami, które są bardziej widoczne dla mieszkańców.

„Kiedy myślisz o renowacji domu, większość ludzi myśli o efektownych miejscach, które naprawdę przyciągają uwagę – kuchni, łazienkach, nowych podłogach lub czymkolwiek innym” – powiedział Siemiatycki. „A czasami chodzi po prostu o upewnienie się, iż grzejnik, piec i zbiornik na wodę działają”. Powiedział, iż jeżeli wydaje się, iż teraz wykonuje się więcej pracy, to dlatego, iż miasto „sprintuje, by stanąć w miejscu”, ponieważ pracuje nad nadrobieniem „dziesięcioleci” niedoinwestowania niektórych z bardziej pomijanych elementów infrastruktury.

„Jesteśmy w szczytowym momencie budowy w Toronto. W szczególności byliśmy w trakcie poważnej rozbudowy naszego systemu tranzytowego, więc ludzie doświadczają niewygód tej budowy” – powiedział.

Podczas gdy niektóre z tych prac są bardzo dobrą wiadomością dla miasta, Siemiatycki przyznał, iż oznacza to również, iż mieszkańcy widzą budowę „za każdym razem, gdy skręcają za róg, niezależnie od tego, czy idą pieszo, jadą rowerem, jadą samochodem czy korzystają z transportu publicznego”.

Oto niektóre z głównych projektów, których można się spodziewać w całym mieście w 2025 roku:

  • Kontynuacja prac na odcinku 2 drogi ekspresowej Gardiner (od Dufferin do Strachan). Oczekuje się, iż prace 24/7 będą kontynuowane przez cały rok w celu renowacji tego rozpadającego się odcinka Gardiner. Oczekuje się, iż prace zostaną zakończone wiosną 2026 roku.
  • Kompleksowy projekt Gerrard Street East (od Sherbourne Street do Parliament Street). Poprawa bezpieczeństwa pieszych, przebudowa drogi, ulepszenia krajobrazu ulicznego i wymiana wodociągu są częścią planu gruntownego remontu Gerrard.
  • Scarborough Golf Club Road (Lawrence to Ellesmere). Starzejący się wodociąg zostanie wymieniony, a bezpieczeństwo na drodze ulegnie poprawie.
  • Renowacja mostów Eastern/Adelaide w okolicy Richmond Street. Miasto kontynuuje remont czterech mostów w okolicy zjazdu z DVP na Richmond Street. Do wiosny 2025 r. obszar Underpass Park między St. Lawrence Street i Lower River Street będzie zamknięty z powodu prac.
  • Skrzyżowanie Bathurst Street/Lake Shore Boulevard West/Fleet Street. Wymieniony zostanie 105-letni wodociąg, a na skrzyżowaniu zostaną również wymienione tory tramwajowe. Na Fleet Street zostaną również wprowadzone ulepszenia krajobrazu, w tym poszerzenie chodników i więcej miejsc do siedzenia.
  • Ulica Harbord/Hoskins (Wellesley – Ossington). Kontynuowane będą prace związane z wymianą sieci wodociągowej i przeprowadzona zostanie gruntowna modernizacja nawierzchni.
  • Ulica Wellesley (od Jarvis do Sherbourne). Prace obejmą wymianę wodociągu, budowę głównych dróg i poprawę bezpieczeństwa.
  • Skrzyżowanie King Street W i Dufferin Street. Miasto rozpoczęło prace w lutym w celu wymiany 146-letniego wodociągu, które zostały zakończone we wrześniu. Tory tramwajowe na ruchliwym skrzyżowaniu miały zostać wymienione w tym samym czasie. Jednak ze względu na braki w łańcuchu dostaw, TTC poinformowało, iż prace torowe zostały przełożone na 2025 rok.
  • Oriole Parkway (od Eglinton do Chaplin). Miasto planuje odnowić nawierzchnię Oriole Parkway od Chaplin Crescent do Eglinton Avenue West w 2025 roku. Prace obejmą poprawę bezpieczeństwa i zazielenienie środkowego pasa Oriole Parkway.
  • Sheppard Avenue East (od Victoria Park do Kennedy). Miasto przeprowadzi gruntowną wymianę nawierzchni drogi, doda ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa i wymieni wodociąg.
  • Port Union Road (Lawrence do Hwy 401). Wstępne prace nad dużym projektem drogowym dla tego obszaru rozpoczęły się w 2023 roku, a pełna przebudowa drogi rozpocznie się wiosną 2024 roku. Prace obejmują poszerzanie drogi o nowy pas ruchu w kierunku północnym i pasy do skrętu środkowego, wymianę nawierzchni jezdni, poprawę bezpieczeństwa pieszych, modernizację oświetlenia ulicznego, słupów elektrotechnicznych i kanalizacji deszczowej oraz wymianę sieci wodociągowej i przyłączy serwisowych do domów. Podczas gdy planowana jest przerwa zimowa, prace mają zostać wznowione 5 stycznia, wraz z instalacją koszy wychwytujących, słupów oświetlenia ulicznego i ścian oporowych. Oczekuje się, iż cały projekt zostanie ukończony pod koniec 2025 roku.
  • Projekty rozbudowy sieci tranzytowej w 2025 r. Miasto twierdzi, iż budowa tuneli i stacji dla linii Ontario, przedłużenia metra Scarborough i przedłużenia metra Yonge North postępuje stabilnie, a przeglądy projektów „trwają”. Mieszkańcy mogą spodziewać się aktywnej budowy w różnych miejscach w 2025 r., w tym na Exhibition Station i East Harbour Transit Hub.
  • Linia Ontario: budowa jest aktywna wzdłuż południowego i północnego segmentu, w tym wykopy na stacjach, modernizacje mostów i prace przygotowawcze do podniesionych prowadnic. Aktywna budowa będzie miała miejsce w różnych miejscach w 2025 r., w tym na następujących planowanych stacjach: King-Bathurst, Queen-Spadina, Moss Park i Pape Station.
  • Rozbudowa GO: Aktywna budowa będzie miała miejsce w „różnych miejscach” w 2025 r., w tym na Davenport Diamond.
  • Stacje SmartTrack: wczesne prace, w tym przenoszenie mediów, są kontynuowane, a budowa Bloor Lansdowne ma się rozpocząć w 2025 roku. Aktywna budowa będzie miała miejsce w różnych miejscach w 2025 r., w tym w East Harbour Transit Hub i na stacji St. Clair-Old Weston GO.
  • Autobus w Scarborough. Według TTC, podjęto „znaczące kroki” w celu przyspieszenia projektu linii autobusowej, w ramach którego dedykowana linia autobusowa zostanie zbudowana na trasie zlikwidowanej linii Scarborough RT. „Ostateczny projekt linii autobusowej został ukończony, z uwzględnieniem opinii uzyskanych w wyniku szeroko zakrojonych konsultacji ze społecznością i zainteresowanymi stronami” – powiedziało TTC. TTC zakończyło również kluczową ocenę dla Ministerstwa Środowiska. „TTC pozostaje zgodnie z harmonogramem, aby usunąć dawną infrastrukturę kolejową i przydrożną linii 3 z korytarza na początku 2025 r., co jest kluczowym krokiem w kierunku rozpoczęcia prac związanych z przebudową”. W oparciu o 60-procentowy etap projektowania, koszt budowy projektu szacuje się w tej chwili na 67,9 miliona dolarów. Budowa rozpocznie się w 2025 r. i ma potrwać dwa lata.
Idź do oryginalnego materiału