Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu w tym roku nie przekazał gminom pieniędzy na usuwanie szkodliwego azbestu z posesji. Dlatego władze Gminy Lubin zdecydowały o sfinansowaniu tego zadanie z budżetu.
W tym roku akcją usuwania azbestu objęto 38 posesji. Wykonano demontaż elementów zawierających azbest. Zrobiła to firma zewnętrzna na zlecenie gminy. Firma odebrała i wywiozła 54,942 ton azbestu. Wcześniej mieszkańcy składali stosowne wnioski.
– przez cały czas jest duże zapotrzebowanie mieszkańców gminy Lubin na usuwanie azbestu, dlatego wójt Tadeusz Kielan podjął decyzję, iż gmina będzie kontynuowała zadanie i w 100 proc. sfinansuje je ze środków własnych. Warto dodać, iż jesteśmy jedyną gminą z terenu Powiatu Lubińskiego, która podjęła taką decyzję – informują urzędnicy.
Całkowity koszt zadania to 56,6 tys. zł.