Gmina Oświęcim zdecyduje o przyszłości krakowskiego metra

4 tygodni temu

Prezydent Oświęcimia przejmie odpowiedzialność za wydanie decyzji środowiskowej dotyczącej budowy krakowskiego metra. To rezultat przekazania przez krakowski magistrat dokumentacji niezbędnej do dalszego postępowania Samorządowemu Kolegium Odwoławczemu. Z uwagi na to, iż władze Krakowa są bezpośrednio zaangażowane w sprawę, konieczne było wyłączenie ich z tego procesu.

Budowa metra w Krakowie może się opóźnić, choć władze miasta liczą na szybsze rozwiązanie sytuacji. Powodem są działki należące do rodziny prezydenta miasta oraz jego zastępcy, które znajdują się na obszarze lub w pobliżu planowanej trasy metra. W związku z tym, iż władze Krakowa są stronami postępowania związanego z inwestycją, gmina Kraków nie może wydać decyzji środowiskowej dotyczącej tego projektu.

– Taka sytuacja zachodzi w przypadku rodziny prezydenta Aleksandra Miszalskiego oraz zastępcy prezydenta Stanisława Mazura. Zgodnie z z art. 25 par. 1 pkt 1 Ustawy z 14 czerwca 1960 r. KPA, organ administracji publicznej – Prezydent Miasta Krakowa – podlega wyłączeniu od załatwienia sprawy, która dotyczy interesów jego lub rodziny, w tym małżonka oraz krewnych i powinowatych do drugiego stopnia. Skutkuje to koniecznością przekazania całości akt sprawy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie – informował magistrat. Więcej o tym pisaliśmy tutaj:

Teraz już wiemy, iż SKO wskazało do wszczęcia tego postępowania Gminę Oświęcim. „Gmina Oświęcim otrzyma od SKO opracowaną na zlecenie Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie dokumentację, co spowoduje, iż będzie ona mogła rozpocząć kolejny etap postępowania administracyjnego, polegającego na przekazaniu raportu do uzgodnień do trzech organów” – informuje magistrat.

W przyszłym roku miasto zamierza wybrać wykonawcę dla pierwszego, 6-kilomentrowego odcinka metra na linii wschód-zachód. Koszty jego budowy – ok. 3 mld zł – pokryją środki z budżetu państwa, funduszy unijnych i miasta.

Trasa pierwszego odcinka metra powiedzie od skrzyżowania ulic Reymonta i Piastowskiej do rejonu ronda Młyńskiego, gdzie w tej chwili trwa budowa linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST IV). Najważniejszymi punktami przesiadkowymi będą trzy stacje w centrum miasta: w pobliżu dworca głównego, teatru Bagatela i ronda Mogilskiego.

Idź do oryginalnego materiału