Griffin z Nowego Sącza zdobywa Europę! Lokomotywa Newagu kończy testy w Czechach

3 godzin temu

Lokomotywa Griffin EU200, wyprodukowana w Nowym Sączu przez firmę Newag S.A., nie zwalnia tempa. Najnowszy model wielosystemowej maszyny wchodzi w decydującą fazę testów na infrastrukturze czeskiej, co otwiera drogę do rozpoczęcia międzynarodowego procesu certyfikacji. To kolejny krok w ekspansji sądeckiego producenta na europejskie rynki.

Testy w Czechach potwierdzają niezawodność

Na torze testowym w czeskim Velimiu Griffin EU200 przeszedł serię prób, które zakończyły się pozytywnym wynikiem. w tej chwili rozpoczęto tzw. Safety Qualification Tests – najważniejszy etap w procesie dopuszczenia lokomotywy do eksploatacji poza granicami Polski. Jak zapowiada producent, to już ostatnia prosta przed uzyskaniem pełnej certyfikacji w Czechach, a następnie w innych krajach Europy Środkowej.

Wcześniej pojazd przeszedł pomyślnie testy homologacyjne w Polsce, osiągając podczas prób choćby 240 km/h – znacznie więcej niż jego przewidziana prędkość eksploatacyjna wynosząca 200 km/h.

Sądecka technologia w europejskiej czołówce

Newag od lat buduje swoją pozycję jako lider polskiego przemysłu kolejowego, a projekt Griffin to duma nowosądeckiej inżynierii. Lokomotywa EU200 to maszyna wielosystemowa, przystosowana do pracy pod trzema napięciami: 3 kV DC, 15 kV AC i 25 kV AC. Dzięki temu może obsługiwać połączenia nie tylko w Polsce, ale również w Czechach, Austrii, Niemczech, na Słowacji czy Węgrzech.

Dla Nowego Sącza to symbol sukcesu lokalnej myśli technicznej, która z powodzeniem konkuruje z największymi producentami kolejowymi w Europie.

Krok w stronę europejskiej homologacji

Proces certyfikacji Griffina EU200 jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć w historii firmy. Ukończenie testów w Czechach i rozpoczęcie procedury homologacyjnej to potwierdzenie wysokiej jakości, niezawodności i bezpieczeństwa sądeckiej lokomotywy.

Newag zapowiada, iż po uzyskaniu pełnych dopuszczeń Griffin EU200 będzie mógł kursować po torach w wielu krajach Unii Europejskiej, wzmacniając pozycję polskiej technologii na europejskim rynku transportowym.

Sądecki Griffin znów udowadnia, iż z Nowego Sącza można ruszyć… prosto na europejskie tory!

Idź do oryginalnego materiału