Prawie dwa litry pojemności i niemal 200 Nm momentu obrotowego! Takimi własnościami może poszczycić się nowy Harley-Davidson Street Glide CVO. Do tego ten GIGANTYCZNY wyświetlacz o przekątnej 31 cm…
CVO, czyli Custom Vehicle Operation, to dział, który zajmuje się fabrycznym tuningiem motocykli Harley-Davidson. Od zawsze maszyny dotknięte magiczną różdżką inżynierów i stylistów z CVO miały najpotężniejsze silniki i najlepsze możliwe wyposażenie. Nie inaczej jest także w przypadku najnowszego dziecka z Milwaukee – Street Glide’a CVO.
Jak przystało na tę najbardziej dopasioną wersję, w ramie znalazł się v-twin Milwaukee Eight ze zmiennymi fazami rozrządu. Pojemność – 121 cali sześciennych, czyli 1977 cm3. Moc – 115 KM, ale tym, co robi największe wrażenie jest bez wątpienia maksymalny moment obrotowy, który osiąga imponujące 183 Nm! To wartości bliższe ciężarówkom, czy lokomotywom, niż motocyklom.
Dzięki zastosowaniu zmiennych faz rozrządu i poprawieniu amortyzatorów drgań, wibracje stały się naprawdę przyjemne i nie powodują już rozkręcania konstrukcji. Charakterystyczny vibe na szczęście jednak pozostał, CVO wciąż jest pełnoprawnym Harleyem-Davidsonem.
Jak wygląda nowy Street Glide CVO, jakie ma wyposażenie i jak się nim jeździ? Zobaczcie nasz film na kanale Motogen TV na Youtube – Raff dokładnie opisuje zalety i wady tego modelu!