Hotele w Toronto zapłacą wyższe podatki

bejsment.com 17 godzin temu

Burmistrz Toronto Olivia Chow mówi, iż niesamowity napływ fanów do miasta na sześć koncertów Taylor Swift pokazuje, iż branża hotelarska w Toronto może sobie pozwolić na zapłacenie nieco wyższego podatku, gdy do miasta przyjeżdżają goście na duże wydarzenia.

„Radzą sobie bardzo dobrze. Taylor Swift jest w mieście. Wow. Pobyt w hotelu kosztuje teraz dużo pieniędzy” – powiedziała Chow. „Więc wyobrażam sobie, iż w tym momencie nie mają powodów do narzekań”.

Komentarze Chow pojawiają się, gdy Rada Miasta rozważa wprowadzenie tymczasowej podwyżki podatku od zakwaterowania w hotelach. Raport rozpatrywany przez radę w środę zaleca podniesienie podatku z 6% do 8,5% od 1 czerwca 2025 r. do 31 lipca 2026 r., kiedy Toronto będzie gospodarzem sześciu meczów Mistrzostw Świata FIFA.

Poproszona o odpowiedź na krytykę, iż podwyżka jest wprowadzana w pośpiechu bez wystarczającego zastanowienia, Chow nie zgodziła się, iż ruch ten jest wykonywany zbyt szybko. „Nie ma w tym nic pośpiesznego. Rozmawialiśmy o tym, iż hotele zapłacą swoją część i podzielą się swoim bogactwem” – powiedziała.

W liście do rady Greater Toronto Hotel Association zwróciło uwagę, iż miasto podniosło MAT z czterech do sześciu procent w 2023 roku, „czyniąc Toronto jednym z najdroższych miast” w swojej klasie, jeżeli chodzi o organizację wydarzeń biznesowych.

„Proponowana podwyżka MAT zagraża miejscom pracy w sektorze hotelarskim i nie tylko. Nie chodzi tylko o hotele: tysiące małych firm, które opierają się na turystyce – takich jak restauracje, sprzedawcy detaliczni i instytucje kulturalne – również ucierpią” – napisała grupa. „Może to doprowadzić do znacznej utraty miejsc pracy w czasie, gdy powinniśmy skupić się na wzroście gospodarczym”.

Miasto wykorzystuje dochody z podatku od zakwaterowania komunalnego do wspierania Destination Toronto, które pomaga promować przemysł turystyczny miasta, a także inne podstawowe usługi miejskie, takie jak drogi i tranzyt.

Chow powiedziała, iż dodatkowy dochód pomoże gminie „promować to nasze piękne miasto” i przyciągnie więcej konferencji i wydarzeń. „Wierzymy, iż gdy do miasta zawitają mistrzostwa świata w piłce nożnej, hotele również będą radzić sobie bardzo dobrze, tak jak radzą sobie teraz podczas koncertów Taylor Swift” – powiedziała Chow.

Zapytana, dlaczego miasto nie wdrożyło podwyżki na czas, aby skorzystać z napływu dziesiątek tysięcy fanów Swift do miasta, Chow powiedziała, iż miasto chciało ulgowo potraktować branżę, która wciąż dochodzi do siebie po pandemii. „Dobrze sobie radzą, ale musimy upewnić się, iż w przyszłości podzielą się swoim bogactwem, a Toronto zawsze będzie konkurencyjne, ponieważ mamy tętniące życiem miasto” – powiedziała Chow.

Niektóre hotele w centrum miasta pobierają ponad dwukrotność, a choćby trzykrotność swoich zwykłych stawek podczas koncertów Swift, a niektóre pokoje kosztują około 2000 CAD za noc.

Toronto rozważa tymczasową podwyżkę podatku hotelowego, ponieważ chce wygenerować dodatkowe przychody, aby pokryć szacowaną na 380 milionów dolarów cenę organizacji meczów FIFA w 2026 roku i spełnienia wymagań FIFA. Podczas gdy znaczna część tych kosztów jest już pokrywana z funduszy prowincyjnych i federalnych, a także z praw handlowych, opłat za wynajem i innych źródeł miejskich, Toronto wciąż musi wygospodarować około 95,1 miliona dolarów.

Oczekuje się, iż 14-miesięczna podwyżka podatku hotelowego wygeneruje dodatkowe 56,6 miliona dolarów przychodu, zgodnie z raportem personelu urzędu miasta.

„Przewiduje się, iż wszelkie potencjalne skutki dla operatorów hotelarskich zostaną w dużej mierze zrekompensowane zwiększonym popytem na pokoje i powiązanymi wydatkami odwiedzających w okresie poprzedzającym, w trakcie i po FWC26, a także znacznymi przyszłymi korzyściami wynikającymi z globalnej widoczności Toronto uzyskanej dzięki organizacji FWC26” – zauważono w raporcie.

Stowarzyszenie hoteli zwróciło uwagę, iż igrzyska realizowane są w „szczycie sezonu” dla wielu wydarzeń biznesowych, co oznacza, iż wydarzenia te mogą nie zawitać do Toronto w tym roku. „Wzywamy miasto do współpracy z naszą branżą w celu opracowania alternatywnych rozwiązań, które zaspokoją potrzeby fiskalne bez uszczerbku dla naszej przewagi konkurencyjnej” – stwierdziła grupa.

Idź do oryginalnego materiału