Pozwolę sobie jednak na swego rodzaju cykl wpisów. Dziś część pierwsza. O rozpędzaniu i przejeździe pociągów przez Kalisz w W9.
==============
Wykonałem tzw. obliczenia trakcyjne dla rozpędzania pociągu w W9 ze stacji Kalisz w kierunku Łodzi. Wyniki przedstawiłem na wykresie i narysowałem odnoszące do punktów na planie Kalisza.
Obliczenia wykonałem dla pojazdu ICE3.
Poczyniłem takie założenia, iż ograniczenie prędkości dla pociągu jest liczone jak dla jednostki o długości 400 metrów (zaczyna się więc 200 metrów przed i kończy 200 metrów za łukiem) a przy tym założyłem, iż nie ma ograniczeń prędkości wynikających z układu torowego stacji. Więc jest to taki absolutnie idealny przypadek.
==============
Wykonałem tzw. obliczenia trakcyjne dla rozpędzania pociągu w W9 ze stacji Kalisz w kierunku Łodzi. Wyniki przedstawiłem na wykresie i narysowałem odnoszące do punktów na planie Kalisza.
Obliczenia wykonałem dla pojazdu ICE3.
Poczyniłem takie założenia, iż ograniczenie prędkości dla pociągu jest liczone jak dla jednostki o długości 400 metrów (zaczyna się więc 200 metrów przed i kończy 200 metrów za łukiem) a przy tym założyłem, iż nie ma ograniczeń prędkości wynikających z układu torowego stacji. Więc jest to taki absolutnie idealny przypadek.
Ciekawa analiza.
Na linii LK85 ma być zasilanie 25 KV AC. Na stacji w Kaliszu będzie pewnie 3 KV DC. Cały łuk przez Zagorzynek też będzie pewnie z 3 kV DC. Niższe napięcie oznacza wolniejszy start pociągów KDP (mniejsze przyspieszenie z uwagi na mniejszą moc), więc zagorzynkowe łuki (również ten koło mleczarni) przy starcie z Kalisza mogą mieć nieco mniejsze znaczenie.
Przy okazji analizy obwodnicy Kalisza mógłbyś dodać też obliczenie ze stacją na północ od Szczypiorna lub Sulisławic Kolonii.
.
Statystyki: autor: Robert AB — 24 min temu