Jeśli do tego zaprzepaścilibyśmy szansę na kompletną przebudowę 14-tki, to już byłaby katastrofa. To oczywiście czarny scenariusz, bo można też wierzyć, iż stacja na bypassie powstałaby dodatkowo, wraz z kompletną modernizacją serpentyny i rozbudową stacji w centrum i iż wszystkie najszybsze pociągi zatrzymywałyby się na bypasie, a reszta wjeżdzała do centrum. Ktoś wierzy w taki scenariusz?
Wszystkie pociągi nie zatrzymają się choćby na ewentualnej stacji na bypassie, Kalisz nie będzie tu jakimś wyjątkiem od reguły, ponieważ już w tej chwili jest sporo składów EIC i EIP jeżdżących bez zatrzymań między dużymi miastami i radzą sobie dobrze (EIP do Szczecina, EIC Chrobry i Prus i wiele EIP na CMK). Niezależnie od wariantu nigdy nie dostaniemy zatrzymań wszystkich składów, ponieważ EIC i EIP są uruchamiane komercyjnie i nie są współfinansowane przez państwo. Przewoźnik uruchamiając taki pociąg chce maksymalizacji zysków i żadne protesty przeciwko temu nie zmuszą Intercity do większej ilości postojów składów komercyjnych. Jedynym co przekonuje Intercity jest czas przejazdu. Więc wjazd najszybszych pociągów kategorii EIC i EIP na stacje na LK14 można wsadzić między bajki. Wizerunkowo zawsze lepiej jechać te 5 minut krócej, co Intercity pokazało na linii Warszawa - Poznań likwidując postoje dla niektórych EIC w Kutnie i Koninie, osiągając najlepszy czas przejazdu w historii. I nie zanosi się na żadne zmiany w tej kwestii, a nie wierzę żeby Kalisz stał się jakimś wyjątkiem w tej kwestii. Tak jak wspomniałem, modernizacja LK14 od Piwonic do Kalisza wydaje mi się jeszcze bardziej nierealna niż postoje wszystkich pociągów w Kaliszu. Po co PKP PLK miałoby wydawać ogromne sumy na skrócenie czasu przejazdu linii, która niedługo będzie miała mniejsze znaczenie niż w tej chwili oraz linii, której stan na wielu innych odcinkach jest gorszy? Jedyną szansą na wyprostowanie tego byłaby (moim zdaniem) kompleksowa modernizacja LK14 od Zduńskiej Woli do Ostrowa, na co w ogóle się nie zanosi. jeżeli chcecie walczyć o prostowanie LK14 to walczcie, tylko żebyśmy nie skończyli z serpentyną na 14, bypassem bez stacji i odmowami postojów EIC i EIP przez znaczne zwiększanie czasów przejazdu. Pamiętajmy, iż dla nas to tylko 5 minut, dla Intercity to aż 5 minut.
Statystyki: autor: kaliski_solarisiarz — niecałą minutę temu