iframe
Strzeszczenie
Fragment merytoryczny: min. 24 – 36:30
min. 21:33 – Kalisz w sieci TEN-T jako węzeł miejski
min. 24, 28:45, 32:40, i 35:05 – Przedstawiciel CPK (kierownik projektu dla LK85 Sieradz-Poznań?) mówi o serpentynie kolejowej LK14 i obwodnicy KDP.
Po wybraniu wariantu W9 stwierdzono, iż ten wariant jest nieefektywny dla KDP ze względu na ograniczenie prędkości do 100 km/h (na wysokości WSK i cmentarza) i zdecydowano w czerwcu 2023, iż LK85 pójdzie przez obwodnicę KDP.
Rozważano też likwidację serpentyny LK14 i poprowadzenie LK14 w śladzie wariantu W9, ale ponoć na trasie W9 projektantowi wychodziły zbyt duże nachylenia dla pociągów towarowych (bo LK14 jest też dla towarówek) (to nachylenie na W9 wynosiło maksymalnie 7 promili); dlatego zdecydowano się modernizować LK14 w starym śladzie i przystosować ją to prędkości 110 km/h (wg przedstawiciela koszty nie będą małe, więc jakaś grubsza modernizacja ma być).
Mimo wszystko komuś w CPK się nie chciało tak zaprojektować LK14, aby nachylenia były akceptowalne.
Tutaj przypominam moje rozwiązanie:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -191047636
https://calisia.pl/kolej-duzych-predkos ... iszu,70031
.
Statystyki: autor: Robert AB — 23 min temu