Inwestycje w trasy rowerowe, centra przesiadkowe i autobusy

20 godzin temu

Jak informuje Urząd Marszałkowski w Opolu, ta Subregion Południowy rozwija się dynamicznie. Stąd konieczność realizacji inwestycji poprawiających mobilność mieszkańców. Ale to nie jedyny ich cel. Poprawiają one też możliwości turystyczne i biznesowe. Umowy na dofinansowanie takich zadań pieniędzmi unijnymi niedawno zostały podpisane.

– W tym subregionie to 42,5 km ścieżek rowerowych, centrum przesiadkowe, dwa bike&ride, dwa park&ride, dwa autobusy elektryczne, energooszczędne oświetlenia dróg i wiele innych. To świetny przykład współpracy samorządowej – podkreślił marszałek Szymon Ogłaza.

Jednym z beneficjentów jest gmina Głuchołazy. Jak poinformował burmistrz Paweł Szymkowicz, samorząd chce zrealizować centrum przesiadkowe przy ulicy Wyszyńskiego po sąsiedzku ze zmodernizowanym budynkiem dworca Głuchołazy Miasto.

– Będziemy przebudowywać plac manewrowy dla autobusów i stworzymy więcej miejsc dla rowerów typu bike&ride. Oprócz tego wybudujemy ścieżkę rowerową o długości 2,6 km pomiędzy Bodzanowem, mostem na rzece Białej w Bodzanowie do Wilamowic Nyskich – zapowiedział.

Subregion Południowy – lista projektów

Podpisane zostały dwa rodzaje umów. Większość dotyczyła działania „Mobilność miejska”. To projekty warte łącznie blisko 79 mln zł, a tego ponad 62 mln zł do dofinansowanie z UE. Liderami tych projektów są Głubczyce i Nysa, ale oba te samorządy mają w nich licznych partnerów. Lista jest następująca:

  • Gmina Branice – budowa ścieżek rowerowych na odcinku Bliszczyce-Lewice oraz w Boboluszkach,
  • Gmina Prudnik – budowa ciągu pieszo-rowerowego i infrastruktury drogowej na ul. Przemysłowej w Prudniku,
  • Powiat Głubczycki – realizacja ścieżek rowerowych w kilku lokalizacjach,
  • Gmina Pakosławice – budowa ścieżki pieszo-rowerowej i ciągu pieszego,
  • Gmina Nysa – budowa nowych tras rowerowych, zakup autobusów elektrycznych oraz infrastruktury do ich ładowania,
  • Gmina Głuchołazy – budowa centrum przesiadkowego i tras rowerowych,
  • Gmina Otmuchów – adaptacja mostu kolejowego na kładkę pieszo-rowerową,
  • Powiat Nyski – nowe ścieżki pieszo-rowerowe i energooszczędne oświetlenie,
  • Powiat Prudnicki – budowa ścieżki pieszo-rowerowej Prudnik-Dębowiec.

Drugi rodzaj umowy dotyczy działania „Mobilność mieszkańców”, którego liderem jest gmina Biała. Jej partnerzy to Baborów, Kietrz i Powiat Głubczycki. Tu realizacji doczekają się:

  • Gmina Biała – nowe ścieżki rowerowe i pieszo-rowerowe, budowa obiektu typu Parkuj i Jedź (P&R), stacja ładowania rowerów elektrycznych, infrastruktura dla pieszych w centrum miasta,
  • Gmina Baborów – przebudowa zatok autobusowych, chodniki, przejścia dla pieszych i wiaty rowerowe,
  • Gmina Kietrz – budowa ścieżek pieszo-rowerowych i drogi łączącej ul. Matejki z ul. Długą, budowa parkingu P&R i stacji napraw rowerów,
  • Powiat Głubczycki – rozbudowa ścieżek pieszo-rowerowych i infrastruktury w Baborowie, Rakowie i Kietrzu, przebudowa chodnika przy ul. Opawskiej.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału