IVECO w mistrzostwach Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2025 z przełomowym ePaceTruck

10 godzin temu

Po raz pierwszy w historii mistrzostw elektryczny pojazd ciężarowy poprowadzi stawkę: IVECO S-eWay ePaceTruck będzie pełnić rolę oficjalnego pojazdu prowadzącego wyścig w okresie ETRC 2025. Zadebiutuje podczas inauguracyjnej rundy w Misano (Włochy) w dniach 17–18 maja, wspierając stosowany już od dwóch sezonów pojazd prowadzący IVECO S-Way LNG. Zasięg pojazdu wynoszący do 500 km pozwala na samodzielne dotarcie na każdy tor wyścigowy bez konieczności doładowania po drodze. Jednostka zasilana jest dziewięcioma akumulatorami o pojemności 82 kWh każdy, co łącznie daje 738 kWh. Dzięki mocy ładowania do 350 kW możliwe jest naładowanie akumulatorów do 80% w zaledwie 90 minut. Konfiguracja 4×2 oraz elektryczna oś napędowa eAxle z podwójnym silnikiem, opracowana przez FPT Industrial – markę siostrzaną IVECO specjalizującą się w technologiach układów napędowych – zapewniają moc ciągłą 480 kW i maksymalny moment obrotowy 1800 Nm.

Charakterystyczna stylistyka, z dynamicznym oklejeniem, dwoma belkami świetlnymi, reflektorami LED, podświetlaną osłoną chłodnicy z przodu oraz licznymi światłami LED, zapewnia zgodność z regulaminem technicznym ETRA i gwarantuje maksymalny efekt wizualny na starcie. Wraz z premierą elektrycznego ePaceTrucka, IVECO podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój odnawialnych paliw dzięki modelowi IVECO S-Way napędzanemu bioLNG. Ten pojazd ciężarowy może zredukować emisję CO₂ choćby o 95% względem klasycznych pojazdów z silnikiem Diesla, co dowodzi, iż strategia multienergetyczna IVECO to realna i zrównoważona odpowiedź na potrzeby nowoczesnego transportu. Dwutorowe podejście – łączące elektromobilność i bioLNG – potwierdza gotowość IVECO do dostarczania skalowalnych rozwiązań redukujących emisje w różnych zastosowaniach transportowych.

– Nowe IVECO S-eWay jako oficjalny ePaceTruck ETRC 2025 to jasny sygnał: droga ku zrównoważonej mobilności w transporcie ciężkim już trwa i zaczyna zaznaczać swoją obecność również w świecie motorsportu – powiedziała Carlotta Mathis, Head of Strategy and Marketing w IVECO. Świętując 50-lecie marki IVECO, z dumą kontynuujemy nasze wieloletnie partnerstwo z mistrzostwami ETRC. Ten cykl to nie tylko zawody – to platforma wymiany wartości, takich jak innowacja, wytrzymałość i postęp technologiczny. Nasze zaangażowanie w sporty motorowe wynika z przekonania, iż rozwiązania sprawdzone w ekstremalnych warunkach wyznaczają kierunki rozwoju codziennego transportu.

IVECO kontynuuje techniczne wsparcie zespołu Die Bullen von IVECO – współpracy Team Schwabentruck i Team Hahn Racing – startującego pojazdami wyścigowymi IVECO S-Way R, zoptymalizowanymi pod kątem niezawodności i innowacyjnych rozwiązań technologicznych znanych z seryjnych pojazdów marki. Sześciokrotny mistrz Europy Jochen Hahn ponownie prowadzi Team Hahn Racing wspólnie z synem, Lukasem Hahnem.

– Wykorzystaliśmy zimę na perfekcyjne dostrojenie silnika i podwozia. Po pierwszych testach w czeskim mieście jestem przekonany, iż nadchodzący sezon przyniesie kibicom jeszcze więcej emocji – skomentował Jochen Hahn. Team Schwabentruck reprezentuje Steffi Halm, za kierownicą swojego charakterystycznego, czerwonego pojazdu IVECO S-Way R: – Mam nadzieję, iż moi rywale będą widzieć tylko czerwień, gdy ich wyprzedzam! – mówi żartobliwie Steffi Halm. – Cieszę się z nowego sponsora głównego i jestem bardzo zmotywowana przed nowym sezonem.

Nowością w okresie 2025 będzie debiut w wyścigach ciężarówek zwycięzcy Rajdu Dakar, Martina Macíka. Zawodnik wystartuje w rundzie na czeskim torze wyścigowym w mieście Most, również na IVECO S-Way R. Wszystkie wyścigowe pojazdy ciężarowe IVECO w okresie 2025 będą zasilane najnowszą generacją HVO (hydrorafinowany olej roślinny) – syntetycznym, odnawialnym paliwem, które pozwala znacząco obniżyć emisję bez kompromisów w osiągach na najwyższym poziomie, niezbędnych w motorsporcie.

Idź do oryginalnego materiału