IVECO w Tour d’Europe 2025

9 godzin temu

IVECO bierze udział w Tour d’Europe 2025 – inicjatywie obejmującej cały europejski łańcuch wartości w branży motoryzacyjnej, z udziałem ponad 20 partnerów – mającej na celu podnoszenie świadomości na temat roli paliw odnawialnych w osiągnięciu neutralności klimatycznej do 2050 roku, zgodnie z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu.

IVECO dołącza do trasy, która rozpoczęła się w marcu w Madrycie ze swoim nowym pojazdem ciężarowym S-Way LNG napędzanym biometanem. Firma aktywnie demonstruje, iż gaz odnawialny (bioLNG) skutecznie redukuje emisję CO2 i stanowi konkretne, skalowalne rozwiązanie dla dekarbonizacji komercyjnego transportu drogowego. Dzięki dobrze rozwiniętej i rozbudowywanej europejskiej sieci około 800 stacji tankowania, trasy międzynarodowe mogą być już obsługiwane przez pojazdy ciężarowe napędzane wyłącznie bioLNG.

W ramach projektu, który potrwa do czerwca, pojazdy użytkowe napędzane biometanem, HVO i bioetanolem przemierzają Europę, a towarzyszące mu wydarzenia sprzyjają dyskusji między podmiotami łańcucha dostaw i decydentami na temat skuteczności paliw odnawialnych i ich potencjału w zakresie dekarbonizacji sektora transportowego.

Podczas trasy zostanie przetestowana metodologia firmy Bosch: Digital Fuel Twin – rozwiązanie umożliwiające cyfrową identyfikowalność paliw odnawialnych i emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu dostaw poprzez wymianę danych między pojazdem a stacją paliw.

– Poprzez udział w Tour d’Europe chcemy pokazać, iż biometan jest praktycznym, gotowym do użycia rozwiązaniem dla transportu długodystansowego, oferującym bezkompromisową wydajność, konkurencyjny całkowity koszt posiadania (TCO) i znaczne zmniejszenie emisji CO2. IVECO S-Way sprawia, iż ta możliwość staje się rzeczywistością dla naszych klientów. Zakończenie trasy w Brukseli jest wezwaniem do działania dla europejskich prawodawców, aby zapewnili odpowiednie uwzględnienie biopaliw w przepisach dotyczących CO2 ze względu na ich potencjał w zakresie dekarbonizacji logistyki transportu towarowego –powiedział Giandomenico Fioretti, Head of Alternative Propulsion Business Development w IVECO.

Biometan, wytwarzany z odpadów organicznych i pozostałości, jest paliwem odnawialnym i pochodzącym z obiegu zamkniętego, które przekształca odpady w czystą energię, zapewniając korzyści dla środowiska, gospodarki i społeczeństwa. Jest to doskonały przykład gospodarki o obiegu zamkniętym zastosowanej w transporcie. Jest on w pełni kompatybilny z istniejącą infrastrukturą LNG w Europie i dostępny do natychmiastowego użycia. IVECO ściśle współpracuje z wiodącymi europejskimi dostawcami gazu, aby zapewnić, iż wszystkie trasy pokonywane podczas Tour d’Europe – we Włoszech, Austrii, Niemczech, Francji i Belgii – będą w 100% zasilane bioLNG.

Po konferencji prasowej w siedzibie firmy Bosch w Turynie, pojazd IVECO S-Way napędzany biometanem został zaprezentowany na stacji paliw Enilive przy Via Botticelli.

IVECO dołącza do trasy z najnowszej generacji pojazdem ciężarowym S-Way LNG. Wyposażony w nowy silnik xCURSOR 13 Natural Gas o mocy 500 KM firmy FPT Industrial i zasięgu do 1700 km, pojazd ten zapewnia najwyższą wydajność przy znacznym zmniejszeniu wpływu na środowisko. W porównaniu z poprzednim modelem, ulepszenia w układzie napędowym i aerodynamice pozwalają osiągnąć choćby 11% większą oszczędność paliwa i redukcję emisji CO2.

W związku z niedawną normalizacją cen gazu – po gwałtownych wzrostach spowodowanych czynnikami geopolitycznymi – oraz dzięki oszczędności paliwa i zachętom rządowym, pojazdy te stanowią strategiczne rozwiązanie dla operatorów flot, którzy dążą do optymalizacji całkowitego kosztu posiadania (TCO).

Idź do oryginalnego materiału