Wałek przekaźnika mocy, w uproszczeniu WOM, to wałek osadzony zwykle w tylnej części ciągnika, który służy do przenoszenia momentu obrotowego z głównego układu napędowego pojazdu na podłączone urządzenia robocze. Wyprowadzany jest z przekładni głównej lub specjalnej przekładni WOM, a jego standardowe prędkości obrotowe to 540 lub 1000 obr./min, co odpowiada uniwersalnym wymaganiom prac polowych. Wałek posiada zazębiające się wypusty (wielowypusty) kompatybilne z gniazdami w urządzeniach. Po usunięciu przeszkody mechanizm można manualnie przywrócić do pozycji roboczej. Sam proces naprawy nie jest więc szczególnie skomplikowany, jednak musi zostać przeprowadzony z dużą dokładnością.
Jak działa wałek WOM?
Zasada działania wałka WOM opiera się na przekazywaniu napędu z silnika ciągnika poprzez układ przeniesienia napędu do specjalnie dedykowanej przekładni WOM, a stamtąd na wałek wyjściowy. Gdy operator załącza WOM dźwign