Jak działa wałek przekaźnika mocy?

2 dni temu
Nowoczesne maszyny rolnicze opierają swoją wszechstronność i efektywność na możliwości przenoszenia napędu nie tylko na własne koła, ale także na podłączane urządzenia zewnętrzne, takie jak kosiarki, przyczepy bębnowe czy pompy. Kluczowym elementem umożliwiającym to rozwiązanie jest wałek przekaźnika mocy. Dzięki niemu silnik ciągnika może napędzać szereg maszyn, co pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał jednego źródła napędu i zmniejszyć koszty eksploatacji. Wałek przekaźnika mocy – co to jest?

Wałek przekaźnika mocy, w uproszczeniu WOM, to wałek osadzony zwykle w tylnej części ciągnika, który służy do przenoszenia momentu obrotowego z głównego układu napędowego pojazdu na podłączone urządzenia robocze. Wyprowadzany jest z przekładni głównej lub specjalnej przekładni WOM, a jego standardowe prędkości obrotowe to 540 lub 1000 obr./min, co odpowiada uniwersalnym wymaganiom prac polowych. Wałek posiada zazębiające się wypusty (wielowypusty) kompatybilne z gniazdami w urządzeniach. Po usunięciu przeszkody mechanizm można manualnie przywrócić do pozycji roboczej. Sam proces naprawy nie jest więc szczególnie skomplikowany, jednak musi zostać przeprowadzony z dużą dokładnością.

Jak działa wałek WOM?

Zasada działania wałka WOM opiera się na przekazywaniu napędu z silnika ciągnika poprzez układ przeniesienia napędu do specjalnie dedykowanej przekładni WOM, a stamtąd na wałek wyjściowy. Gdy operator załącza WOM dźwign
Idź do oryginalnego materiału