Jak oni mogą wciąż funkcjonować w tym biznesie?

bejsment.com 1 tydzień temu

Zdjęcie reklamowe firmy „The A Team Appliance Repair”

Ponad stu klientów firmy zajmującej się naprawą sprzętu AGD w regionie Toronto połączyła siły i podjęła kroki prawne, twierdząc, iż ich liczne skargi dotyczące nieprofesjonalnych napraw i braku zwrotów pieniędzy pozostawały bez odpowiedzi.

– To mieszkańcy z Mississauga, Oakville, Etobicoke i innych części GTA – mówi Phil Watkins, klient firmy „The A Team Appliance Repair” z okolic Hamilton. Watkins, który zapłacił za naprawę kuchenki mikrofalowej, ale nigdy nie otrzymał zamówionej części ani zwrotu pieniędzy, założył grupę na Facebooku, aby nagłośnić problem.

– Byłem w szoku, ile osób miało podobne doświadczenia – przyznaje – Co kilka dni dostaję wiadomość od kolejnej osoby twierdzącej, iż została oszukana przez tę firmę.

Jedną z poszkodowanych jest Linda Goranson z Toronto, która w październiku zleciła firmie naprawę swojej suszarki do ubrań.

– Przeszukałam internet, a oni byli pierwsi na liście – tłumaczy.

Po zapłaceniu 80 dolarów za diagnozę usłyszała, iż naprawa będzie kosztować dodatkowe 200 dolarów. Technik zapewnił, iż suszarka została naprawiona, ale zaraz po jego wyjściu urządzenie znów przestało działać. Po kolejnym kontakcie z firmą usłyszała, iż potrzebna pozostało jedna część, której zakup wymaga przedpłaty 380 dolarów.

– Nie chcieli przyjąć płatności kartą kredytową. Akceptowali tylko gotówkę, kartę debetową lub przelewy elektroniczne – relacjonuje Goranson – Przyjechali do mojego domu z terminalem, abym mogła zapłacić.

Po wpłacie obiecano jej dostawę części w ciągu trzech dni roboczych, ale mijały kolejne tygodnie, a części wciąż nie było. Dopiero wtedy Goranson sprawdziła opinie o firmie w internecie.

– Byłam zrozpaczona, widząc setki negatywnych recenzji – wyznaje.

Firma “The A Team Appliance Repair” otrzymała ocenę „F” na stronie Better Business Bureau. Zgromadzono aż 783 skargi konsumentów, z których większość pozostała bez odpowiedzi.

Nancy Calvert-Koyzis i jej mąż David z Hamilton również padli ofiarą firmy. Za naprawę zmywarki zapłacili zaliczkę w wysokości 591 dolarów, ale po trzech tygodniach bez odpowiedzi zwrócili się do innego fachowca, który wykonał naprawę za ułamek tej kwoty.

– Powinniśmy wcześniej sprawdzić opinie – przyznają.

Rząd Ontario podjął działania przeciwko firmie. Ministerstwo Ochrony Konsumentów oskarża „The A Team Appliance Repair” oraz jej dyrektora, Chen Kochavi, o wielokrotne naruszenie prawa konsumenckiego, w tym stosowanie nieuczciwych praktyk, niedotrzymywanie umów i niewywiązywanie się ze zwrotu pieniędzy. Firma została wpisana na oficjalną listę ostrzeżeń.

Watkins, który zorganizował ponad 100 klientów firmy, planuje zbiorowy pozew sądowy.

– Każdego dnia przybywa osób, które chcą dołączyć – mówi.

Goranson, mimo iż przez cały czas ma niesprawną suszarkę i straciła pieniądze, chce walczyć o zwrot.

– Chcę tylko odzyskać swoje pieniądze i usłyszeć przeprosiny, choć wiem, iż to ostatnie jest mało prawdopodobne – podsumowuje.

Na podst. CityNews

Idź do oryginalnego materiału