Pozycjonowanie stron w Google – fundament widoczności w sieci
Google jest wyszukiwarką tekstową. A to oznacza, iż pozycjonowanie stron (SEO), które bazuje głównie na wysokiej jakości, unikalnych treściach zoptymalizowanych pod kątem fraz kluczowych i innych wymagań robotów Google, przez cały czas jest fundamentalne dla widoczności firmy w sieci. Same opisy kategorii i produktów czy prowadzenie firmowego bloga to jednak nie wszystko. Zasadniczo SEO dzielimy na:
- SEO on-site – koncentruje się ono na wspomnianej wyżej optymalizacji treści, nagłówków i meta opisów, ale także na adekwatnej strukturze URL czy sieci linków wewnętrznych, dzięki którym Google może „rozczytać” witrynę;
- SEO off-site – tutaj kluczową rolę odgrywa zdobywanie wartościowych linków zwrotnych i budowanie autorytetu domeny. Ważna jest też zoptymalizowana i profesjonalnie prowadzona wizytówka Google.
SEO to długoterminowy proces, ale jego efekty mogą przynieść znaczący wzrost organicznego ruchu na stronie. Więcej informacji możesz znaleźć tutaj: https://semcore.pl/pozycjonowanie-gniezno/.
SEO to podstawa – jak dalej budować widoczność w sieci?
Choć dobre pozycjonowanie zwiększy ruch na stronie i liczbę użytkowników, którzy zainteresują się Twoim sklepem, niekoniecznie przełoży się na zwiększenie liczby zamówień. Możemy powiedzieć, iż SEO jest fundamentem sukcesu, ale aby zwiększyć liczbę zamówień, trzeba wykorzystać inne narzędzia.
User Experience
To właśnie UX decyduje o tym, czy użytkownicy dokonają zakupu. User Experience obejmuje wiele aspektów, ale możemy uznać, iż kluczem do sukcesu jest szybkość ładowania strony, intuicyjna nawigacja (użytkownik musi gwałtownie znaleźć produkt, którego szuka) i przejrzysty proces zakupowy (im mniej kroków do finalizacji zamówienia, tym lepiej). istotny jest też przejrzysty, estetyczny interfejs strony i dostosowanie jej do urządzeń mobilnych – Google priorytetowo traktuje strony responsywne, więc optymalizacja pod urządzenia mobilne jest koniecznością.
Reklama płatna – wsparcie SEO
SEO to długofalowa strategia, a reklamy Google Ads pozwalają natychmiast zwiększyć widoczność produktów. Warto korzystać z narzędzie takich jak Google Shopping – dzięki nim produkty wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania, wraz ze zdjęciem i ceną.
Przyda się też re-marketing. W tej strategii reklamy „podążają” za użytkownikami, przypominając im o produktach, które wcześniej oglądali.
Postaw na pozycjonowanie stron z Semcore
Zwiększenie widoczności produktów w Google wymaga kompleksowego podejścia. Dlatego warto postawić na pozycjonowanie strony z Semcore – poznańską agencją, która wie, jak skutecznie łączyć SEO, UX i kampanie reklamowe.
Semcore to agencja, która pomoże Ci zwiększyć ruch na stronie i przełożyć go na realną sprzedaż. Sprawdź, jak może Ci pomóc!