Wypłaty świadczeń z programu „Aktywny rodzic” ruszą na przełomie listopada i grudnia. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, iż aby rodzice otrzymali dopłaty na czas, żłobki muszą regularnie aktualizować dane dzieci w ministerialnym rejestrze.
Obowiązek aktualizacji danych w programie „Aktywny Rodzic”
Zgodnie z wytycznymi programu „Aktywny rodzic”, placówki opieki mają obowiązek uzupełniać informacje dotyczące podopiecznych:
- wysokość opłaty za pobyt dziecka w żłobku za poprzedni miesiąc,
- zmiany w danych dzieci i rodziców,
- aktualizację numeru rachunku bankowego placówki.
Placówki mają na to 5 dni roboczych na początku każdego miesiąca. Prawidłowe i terminowe wprowadzenie danych pozwala na przekazanie środków we adekwatnej wysokości.
Dofinansowanie „Aktywnie w Żłobku” – kwoty i warunki świadczenia
Program „Aktywny rodzic” oferuje dofinansowanie „aktywnie w żłobku” na dzieci do lat trzech:
- do 1500 zł miesięcznie na czesne,
- do 1900 zł miesięcznie na dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności,
- wsparcie nie obejmuje kosztów wyżywienia.
Świadczenie przekazywane jest na rachunek placówki, która następnie rozlicza się z rodzicami.
Placówki opieki są także zobowiązane do usunięcia z rejestru dzieci, które już ich nie uczęszczają, aby rodzice mogli skorzystać z innych form wsparcia.
Czy uważasz, iż świadczenie z programu „Aktywny rodzic” ułatwi opłacenie opieki nad najmłodszymi? Podziel się swoją opinią w komentarzu lub udostępnij artykuł!