Jak zgłosić przejście na emeryturę? Konieczny wniosek do ZUS

pultusk24.pl 1 miesiąc temu
Decyzja o zakończeniu aktywności zawodowej należy wyłącznie do seniora, który osiągnął już wiek emerytalny i spełnia warunki formalne do przejścia na emeryturę. Aby otrzymać świadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), konieczne jest złożenie odpowiedniego wniosku. Onet wyjaśnia, jak krok po kroku ubiegać się o emeryturę. W jaki sposób poinformować ZUS o zamiarze przejścia na emeryturę?

Zainteresowany senior musi dostarczyć do ZUS formularz EMP, czyli wniosek o emeryturę, który wypełnić można samodzielnie lub skorzystać z pomocy doradcy emerytalnego w placówce ZUS. Formularz wymaga podania podstawowych danych osobowych, takich jak imię, nazwisko, numer PESEL oraz adres zamieszkania. Należy również wskazać preferowany sposób obliczenia emerytury oraz zaznaczyć, czy wnioskodawca pobiera już inne świadczenia lub złożył o nie wniosek - tłumaczy Onet.

Formularz EMP można dostarczyć do ZUS na trzy różne sposoby:


przez internet za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE ZUS). Profil PUE można założyć, używając certyfikatu kwalifikowanego, profilu zaufanego ePUAP lub odwiedzając najbliższą placówkę ZUS.
osobiście w oddziale ZUS - formularze do wypełnienia są dostępne na stronie internetowej Z
Idź do oryginalnego materiału