Budowa obwodnicy Opatowa została dofinansowana kwotą 337 milionów złotych. Pieniądze pochodzą z Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę w tej sprawie – informuje Małgorzata Pawelec- Buras, rzecznik kieleckiego oddziału GDDKiA.
Przypomnijmy, obwodnica Opatowa będzie mieć 11 km długości i budowana jest w ciągu drogi krajowej nr 9 i drogi ekspresowej S74. W ramach tej inwestycji powstaną dwa bezkolizyjne ronda i dwa węzły drogowe: pierwszy na skrzyżowaniu istniejącej drogi krajowej nr 9 z jej przyszłym przebiegiem i z budowanym tzw. łącznikiem północnym do drogi krajowej 74. Drugi węzeł powstanie w Marcinkowicach, na skrzyżowaniu planowanej drogi ekspresowej S74 z projektowaną trasą krajową nr 9. To rozwiązanie ma zapewnić także skomunikowanie z drogą wojewódzką nr 757 do Staszowa. W ramach inwestycji powstaje 20 obiektów inżynierskich, w tym 14 to mosty, wiadukty, estakady, a także kładka dla pieszych. Obwodnica ma odciążyć ruch w centrum Opatowa. Przez miasto przebiegają bowiem w tej chwili dwie drogi krajowe o znacznym natężeniu ruchu. W ciągu doby przez Opatów przejeżdża kilkanaście tysięcy pojazdów, a co trzeci z nich jest pojazdem ciężkim.
– Uzupełnieniem obwodnicy Opatowa będzie trzykilometrowy jednojezdniowy łącznik poprowadzony na północ od miasta. Dzięki niemu, kierowcy podróżujący na trasie Kielce – Lublin nie będą musieli wjeżdżać do miasta – dodaje Małgorzata Pawelec-Buras.
Obwodnica Opatowa powinna być gotowa w trzecim kwartale tego roku, a całkowity koszt jej budowy to ponad 460 mln zł. Ma być ważnym elementem powstającej trasy S74, która połączy województwa: świętokrzyskie, łódzkie i podkarpackie.