Wszystkie trzy odcinki zaplanowanej do wybudowania Zachodniej Obwodnicy Szczecina, która przecinać będzie między innym gminę Goleniów, uzyskały już pozwolenia na realizację inwestycji. Na rozpoczęcie robót sporo jednak jeszcze poczekamy.
Uzyskanie zgód na realizację inwestycji oznacza póki co tyle, iż ruszyć będą mogły działania związane z wywłaszczaniem gruntów, po których przebiegać będzie trasa, a także wypłatą odszkodowań ich właścicielom. Proces ten potrwa kilka miesięcy, równolegle prowadzone będą procedury przetargowe, które, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, których finałem ma być planowane na koniec roku podpisanie umów z wykonawcami. Roboty ruszą prawdopodobnie nie wcześniej niż w pierwszym kwartale roku przyszłego.

Gigantyczna w skali regionu inwestycja, wymagająca między innymi budowy tunelu pod Odrą, częściowo realizowana będzie na terenie gminy Goleniów. Tunel będzie się zaczynał/kończył w okolicach Świętej, a nowa trasa połączy go z węzłem Goleniów Północ, na którym krzyżują się drogi S3 i S6. ZOS ma mieć parametry drogi ekspresowej, wjazd na nią będzie zatem możliwy jedynie poprzez węzły drogowe. Takowy po wschodniej stronie Odry powstanie jeden – będzie to węzeł Modrzewie na przecięciu ZOS-i z drogą wojewódzką nr 111. Z niego, chcąc pojechać tunelem w kierunku Szczecina, będą musieli korzystać mieszkańcy Świętej czy Bolesławic. Przy nowej trasie pomiędzy Modrzewiem a węzłem Goleniów Północ wybudowane ma być też miejsce obsługi podróżnych (MOP).
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakłada, iż z odcinka Police – Goleniów kierowcy skorzystają w 2032 roku.