Nadal występuje awaria systemów informatycznych w MPK. Ma to związek z atakiem hakerskim, o którym dziś informowano. Zarząd Transportu Publicznego opublikował poradnik dla podróżnych.
ZTP przedstawił jakie działania pasażer powinien wykonać, aby w dalszym ciągu korzystać z tańszych lub bezpłatnych przejazdów w zakresie biletów KMK.
Skończył Ci się bilet? – o ile jesteś właścicielem Karty Krakowskiej ze statusem na tzw. plastiku, to przez cały czas możesz bez problemu kupić bilet w automatach stacjonarnych.
Posiadasz bilet w aplikacji? – o ile masz już zakupiony i aktywny bilet, wystarczy, iż będziesz podróżować komunikacją miejską wraz z potwierdzeniem zakupu tego biletu, takim potwierdzeniem może być pokazanie maila, którego otrzymałeś podczas zakupu biletu lub płatność z aplikacji bankowej (które nie są usuwane).
Bilety socjalne i aktywizujące – pasażer powinien okazywać podczas kontroli zaświadczenie z MOPS dla biletu socjalnego lub zaświadczenie o statucie bezrobotnego z Urzędu Pracy.
Atak hakerski
3 grudnia 2024 r. około godziny 7:00 użytkownicy systemów informatycznych MPK utracili dostęp do serwerów Spółki. Utrata obejmowała w szczególności: brak dostępu do zasobów sieciowych (dyski, oprogramowanie) i do poczty firmowej. Poinformowano również firmy, z którymi MPK posiada zawarte umowy wsparcia i rozpoczęto analizowanie zaistniałej sytuacji. W wyniku intensywnych prac stwierdzono, iż serwery zostały zainfekowane złośliwym oprogramowaniem i zaszyfrowane.
Zobacz także:
Ogromna wygrana w Krakowie!
Ogłoszono imprezę, która odbędzie się na terenie Muzeum Lotnictwa
Kot atakował psa. Wezwano straż miejską