Kiedy koniec ze szlabanami w Rembertowie i Wesołej?

2 tygodni temu

3 kwietnia br., w Urzędzie Dzielnicy Rembertów, podpisano umowę na budowę przejazdu pod torami stacji PKP Warszawa Rembertów. Dokument na współfinansowanie budowy tunelu łączącego ul. Marsa z al. gen. Antoniego Chruściela „Montera” został podpisany przez Miasto st. Warszawa oraz PKP PLK SA. W tym roku prace rozpoczną się także przy wiadukcie w ciągu ul. Chełmżyńskiej. Kolejny tunel na trasie kolejowej Warszawa Zachodnia – Terespol ma powstać w Wesołej.

– Nowa droga prowadząca do tunelu będzie miała początek u zbiegu ulic Marsa i Ilskiego, gdzie wybudowane zostanie rondo. W tunelu, pod torowiskiem kolejowym oraz ulicą Cyrulików, znajdzie się jedna jezdnia o dwóch pasach ruchu oraz przystanki autobusowe, które dzięki łączników zostaną skomunikowane z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy. Wyjazd z tunelu będzie pośrodku al. Chruściela „Montera”, na wysokości ul. Strażackiej. Na skrzyżowaniu al. Chruściela „Montera” z ul. Cyrulików zaprojektowane zostało rondo, które zapewni wszystkie relacje skrętne, w tym możliwość zawracania – czytamy w komunikacie Urzędu m.st. Warszawy.

O tunelach pisaliśmy wielokrotnie, m.in. tu:

Będą tunele w Wesołej i Rembertowie

Mieszkańcy Rembertowa od lat zwracali uwagę na brak bezpiecznych przejazdów przez linię kolejową, a także na ogromne korki tworzące się przy szlabanach w trakcie przejazdu pociągów. Niejednokrotnie kierowcy musieli czekać na otwarcie rogatek prawie pół godziny. Na likwidację uciążliwych sytuacji trzeba jeszcze poczekać. Ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót budowlanych, które potrwają ok. 30 miesięcy, planowane jest na drugą połowę roku.

Wiadukt w ul. Chełmżyńskiej

Prace przy tej inwestycji są na bardziej zaawansowanym poziomie. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP PLK SA podpisały już umowę z wykonawcą robót budowlanych. Obiekt ma powstać w ciągu 20 miesięcy za 68,5 mln zł.

Wiadukt umożliwi przejazd nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową. Jego budowa podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym, skróci czas przejazdu przez tory oraz wpłynie na zwiększenie przepustowości linii kolejowej. Na wiadukcie znajdzie się jedna jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstaną chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik. Przy wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się zatoka autobusowa z przystankiem.
Wiadukt będzie częścią nowej drogi, która znajdzie się między skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej. Droga przebiegnie na zachód od istniejącego przejazdu kolejowego i będzie miała ok. 700 m długości, z czego ok. 140 m to długość wiaduktu. Po wybudowaniu wiaduktu istniejący przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany – komunikuje Urząd m.st. Warszawy.

Tunel również w Wesołej

Docelowo ma także powstać tunel w Wesołej. Prace powinny rozpocząć się w tym roku. Przejazd powstanie w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku Wojska Polskiego.

Tunelem przebiegnie jednojezdniowa droga o dwóch pasach ruchu, wzdłuż której znajdzie się jednostronny chodnik i ścieżka rowerowa. Zaprojektowane zostały również wyjścia i windy prowadzące z tunelu na perony kolejowe oraz przystanek autobusowy przy ul. Okuniewskiej.

Otwarcie ofert w przetargu na budowę tego tunelu ma nastąpić 8 maja. Wykonawca będzie miał niecałe dwa i pół roku na realizację inwestycji.

/om/

Źródło: UD Rembertów, UM
Foto: SZRM

Idź do oryginalnego materiału