Na bulwarze Wołyńskim montowane są kolejne stalowe segmenty konstrukcji nośnej kładki Kazimierz – Ludwinów. To jeden z najbardziej widowiskowych etapów budowy nowej przeprawy pieszo-rowerowej, która połączy brzegi Wisły pomiędzy Kazimierzem a Ludwinowem.
Zakończył się już montaż tzw. segmentów startowych – elementów konstrukcji osadzonych na betonowych podporach po stronie bulwaru Inflanckiego. Teraz, przy pomocy specjalistycznych dźwigów, instalowane są kolejne przęsła od strony Ludwinowa. niedługo podobne prace ruszą też po stronie Kazimierza.
Segmenty części nurtowej będą dostarczane Wisłą – z placu przeładunkowego na Zabłociu popłyną na barkach wprost na plac budowy. Dzięki temu miasto ograniczy uciążliwości związane z transportem dużych elementów przez centrum.
Kładka będzie mieć około 130 metrów długości i niemal 14 metrów szerokości. Powstaje z trzech połączonych konstrukcji – dwóch stalowych łuków i środkowego pomostu widokowego. Projekt zakłada harmonijne wpisanie się w przestrzeń nadrzecznych bulwarów oraz atrakcyjne miejsce spacerowe z widokiem na Wisłę.
Koszt inwestycji to około 114 mln zł, z czego 65 mln pochodzi z rządowego programu Polski Ład. Zakończenie budowy planowane jest na połowę 2026 roku.
fot. ZIM w Krakowie