Kładka nad torami w Sosnowcu połączy ulice Jana III Sobieskiego i Dęblińską. To wspólna inwestycja PKP PLK i miasta, dzięki której piesi zyskają bezpieczne przejście nad torami i szybkie połączenie północnej oraz południowej części miasta.
Dla mieszkańców Sosnowca to długo wyczekiwana wiadomość. Powstanie kładka nad torami w Sosnowcu, która połączy dwie części miasta – od ulicy Jana III Sobieskiego po Dęblińską. To efekt porozumienia pomiędzy Polskimi Liniami Kolejowymi a Urzędem Miasta Sosnowiec.
Nowy obiekt ma kosztować około 5 milionów złotych i powstanie w ramach inwestycji prowadzonej na linii kolejowej Będzin – Katowice Szopienice Południowe. Kładka będzie dostosowana do potrzeb wszystkich użytkowników – pieszych, osób starszych, rodziców z wózkami i osób z niepełnosprawnościami. Po obu stronach znajdą się windy. Po zakończeniu budowy, obiekt przejdzie w zarządzanie miejskie.
Nowy peron w Sosnowcu Głównym już gotowy
To nie jedyna dobra wiadomość dla pasażerów. Od 5 listopada podróżni skorzystają z nowego peronu nr 3 na stacji Sosnowiec Główny. Jest nowoczesny, w pełni dostępny i bezpieczny.
Zastosowano antypoślizgową nawierzchnię, ścieżki dla osób niewidomych i niedowidzących, nowe wiaty, ławki oraz jasne oświetlenie. Winda i schody łączą peron z przejściem podziemnym. Nowa infrastruktura pozwoli zwiększyć przepustowość stacji i obsłużyć więcej pociągów.
Modernizacja od Będzina do Katowic trwa
Prace realizowane są także w Środuli, Będzinie i Katowicach. Na całej trasie od Będzina do Katowic Szopienic Południowych budowane są dodatkowe tory, które rozdzielą ruch dalekobieżny od regionalnego.
W Sosnowcu przebudowywane są wiadukty przy ulicach Nowopogońskiej, Żeromskiego i Piłsudskiego – to poprawi bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Nowy przystanek Sosnowiec Środula z bezpiecznym przejściem pod torami na ul. Chemicznej już działa.
Na katowickim odcinku powstaje przystanek Katowice Morawa oraz nowe wiadukty nad Rawą. W Będzinie z kolei stacja zostanie przeznaczona tylko do obsługi ruchu towarowego.
Cała inwestycja współfinansowana jest z unijnego programu CEF „Łącząc Europę” i ma zakończyć się w 2027 roku. Postęp można śledzić na stronie slaskienatorach.pl.
Źródło: PKP PLK