Kłopoty Mariano’s – 3 sklepy do zamknięcia

7 godzin temu

Sieć sklepów spożywczych Mariano’s ogłosiła zamknięcie co najmniej 3 lokalizacji w aglomeracji chicagowskiej. Decyzja ta jest częścią szerszego planu zakładającego zamknięcie choćby 60 sklepów Kroger na terenie całych Stanów Zjednoczonych w ciągu najbliższych 18 miesięcy.

„To była trudna decyzja” – powiedział rzecznik Kroger. „Jednak nasi pracownicy będą mieli możliwość przeniesienia się do innych lokalizacji”.

Zamykane sklepy to:

  • Mariano’s Buffalo Grove450 W Half Day Rd, Buffalo Grove, IL 60089 – zamknięcie: 8 sierpnia
  • Mariano’s Bloomingdale144 S Gary Ave, Bloomingdale, IL 60108– zamknięcie: 15 sierpnia
  • Mariano’s Glenview West2323 Capital Dr, Northbrook, IL 60062 – zamknięcie: 22 sierpnia

Wcześniej w tym roku władze miejscowości Northfield poinformowały, iż popularny sklep Mariano’s przy 1822 Willow Rd. nie przedłuży swojej umowy najmu i zakończy działalność jesienią.

Kroger – właściciel takich marek jak King Soopers, QFC, Fred Meyer czy Harris Teeter – po raz pierwszy zapowiedział planowane zamknięcia sklepów podczas czerwcowej prezentacji wyników finansowych. Sieć zaklasyfikowała te zamknięcia jako kosztowną decyzję, która spowoduje stratę w wysokości 100 milionów dolarów, ale jednocześnie oczekuje umiarkowanej korzyści finansowej w dłuższym okresie.

„Oszczędności wynikające z zamknięć zostaną ponownie zainwestowane w poprawę doświadczenia klienta” – zapewnia Kroger. Firma podkreśla, iż zmiany te nie wpłyną na prognozy finansowe na cały rok.

Ogłoszenie zamknięć nastąpiło niedługo po dochodzeniu, które ujawniło powszechne błędy cenowe w sklepach Kroger. Okazało się, iż klienci byli często zmuszani do płacenia pełnej ceny za produkty, które według oznaczeń miały być przecenione. Średnio, jak wykazało śledztwo, klienci przepłacali 1,70 dolara za każdy przeceniony produkt, co stanowiło 18,4% więcej niż cena promocyjna. W odpowiedzi Kroger wydał oświadczenie, w którym zapewnił, iż firma „pozostaje zaangażowana w zapewnienie przystępnych i dokładnych cen”.

„Od niemal dwóch dekad nasz model biznesowy opiera się na obniżaniu cen, by przyciągnąć więcej klientów – i to się nie zmienia” – zaznaczyła firma. „Szanujemy naszych pracowników i klientów i prowadzimy działalność w sposób etyczny”.

Choć zamknięcia mogą budzić niepokój wśród lokalnych społeczności, Kroger twierdzi, iż ich celem jest zwiększenie efektywności operacyjnej i długoterminowe zdrowie finansowe firmy.

Idź do oryginalnego materiału