Po 27 latach przerwy(z epizodem reaktywacji połączeń w 2013 roku) Kłobuck wrócił na kolejową mapę Polski. W piątek, 5 grudnia, odbył się przejazd inauguracyjny nowym Impulsem II, a od 14 grudnia ruszają regularne połączenia Kolei Śląskich.
Kłobuck oficjalnie powrócił na kolejową mapę Polski – w piątek, 5 grudnia, po wielu latach pociąg zatrzymał się na tamtejszej stacji. Była to inauguracja połączeń kolejowych na trasie Katowice/Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Herby Nowe – Kłobuck – Działoszyn – Chorzew Siemkowice, obsługiwanych nowym Impulsem II.
Powrót pociągów do Kłobucka to efekt kończącej się inwestycji na odcinku linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Nakło Śląskie oraz zakończonych w 2024 roku prac między Herbami Nowymi a Ruścem Łódzkim. Łączna wartość tych dwóch zadań, dofinansowanych z funduszy unijnych, sięga 2,8 mld zł.
Od 14 grudnia Koleje Śląskie wprowadzą nowe relacje na zmodernizowanej trasie. Na tory wyjadą składy kursujące w relacjach: Katowice – Chorzew Siemkowice (1 pociąg), Chorzów Batory – Chorzew Siemkowice (12 pociągów) oraz Chorzów Batory – Kłobuck (4 pociągi). Dzięki temu mieszkańcy regionu zyskają bezpośrednie połączenia zarówno z Kłobuckiem, jak i z Chorzewem Siemkowicami.
Pociągi będą zatrzymywać się m.in. na stacjach Kłobuck i Działoszyn, które zostały dostosowane do komfortowej obsługi wszystkich podróżnych. Na peronach zamontowano wiaty, ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Dostęp osobom z ograniczoną możliwością poruszania się ułatwią windy i pochylnie.
Przebudowane tory i sieć trakcyjna na linii 131 umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 140 km/h. Czas przejazdu z Chorzowa do Kłobucka wyniesie około 75 minut, czyli o około 35 minut mniej niż w latach, gdy pociągi kursowały po tej linii przed inwestycją. Dzięki lepszej przepustowości trasy możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń, a nad sprawnym i bezpiecznym prowadzeniem ruchu czuwają nowoczesne lokalne centra sterowania w Bytomiu i Herbach Nowych.
Równolegle realizowane są rozmowy dotyczące konieczności remontu dworca kolejowego w Kłobucku. Obiekt jest w bardzo złym stanie technicznym, ale został ujęty na liście podstawowej w programie PKP „Dworce przyjazne pasażerom”, co oznacza, iż ma przejść gruntowną modernizację.
– Bardzo się cieszę, iż to połączenie wreszcie zostanie zrealizowane. Od dwóch lat realizowane są też rozmowy związane z koniecznością remontu dworca w Kłobucku. Dworzec jest w fatalnym stanie i został uwzględniony na liście podstawowej w programie PKP „Dworce przyjazne pasażerom” co sprawia, iż przejdzie gruntowny remont. To doskonała informacja dla naszych mieszkańców – mówi poseł Henryk Kiepura.
Red.
fot.: KSW FOTO

2 godzin temu








