Koleje Śląskie ruszają z pomocą dla seniorów w obsłudze aplikacji Kaeśka

1 godzina temu

Koleje Śląskie skupią swoją uwagę na seniorach. Chodzi o to, by oni również mogli, a przede wszystkim umieli posługiwać się aplikacją Kaeśka. Od 20 listopada do końca roku seniorzy będą mogli skorzystać z pomocy pracowników przewoźnika w instalacji i obsłudze aplikacji.

Od 20 listopada do końca roku, w co drugi czwartek, w godzinach 9:00–15:00, w Centrum Obsługi Pasażera na dworcu w Katowicach dyżurować będą przeszkoleni pracownicy Kolei Śląskich. Pomogą oni seniorom w instalacji aplikacji Kaeśka, konfiguracji konta, weryfikacji danych oraz zakupie pierwszego biletu.

Aplikacja została zaprojektowana tak, by była maksymalnie czytelna. Posiada wysoki kontrast i przejrzysty układ, dzięki czemu korzystanie z niej jest wygodne również dla osób starszych – podkreśla Arkadiusz Pilarz, dyrektor Biura Handlowego Kolei Śląskich. Jak dodaje, to kontynuacja działań edukacyjnych prowadzonych przez przewoźnika na spotkaniach z seniorami w całym regionie.

Pracownicy Kolei Śląskich podobne wsparcie oferowali już podczas tegorocznego Forum Seniora w Ustroniu. Teraz będą do dyspozycji pasażerów regularnie, w ramach cyklu „Czwartki z Kaeśką”.

fot. Koleje Śląskie

Seniorzy coraz częściej korzystają z aplikacji

Aplikację Kaeśka uruchomiono w styczniu. Od tego czasu pasażerowie w wieku 60+ kupili za jej pośrednictwem ponad 10 tys. biletów z ulgą dla seniorów. Popularność mobilnego zakupu systematycznie rośnie: w styczniu było to ok. 500 biletów, w lutym 900, a od lipca – już ponad 1200 miesięcznie. Rekordowy okazał się październik, kiedy sprzedano blisko 1,3 tys. biletów w tej grupie.

Komfortowy tabor dla osób o ograniczonej mobilności

Koleje Śląskie podkreślają, iż nie tylko oferta cenowa i aplikacja są ukłonem w stronę seniorów. Przewoźnik sukcesywnie inwestuje w nowoczesny, niskopodłogowy tabor, wyposażony w szerokie wejścia, ergonomiczną przestrzeń, wygodne fotele oraz przestronne toalety.

Podróże Kolejami Śląskimi muszą być komfortowe i atrakcyjne cenowo. Dzięki wsparciu Województwa Śląskiego zwiększamy liczbę nowoczesnych pojazdów, które odpowiadają na potrzeby seniorów – mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes Kolei Śląskich ds. handlowych.

Idź do oryginalnego materiału