Koleje Śląskie zmieniły zasady kupna biletów w aplikacji i utrudniły zakup pasażerom. Zarobią na dodatkowej opłacie?

1 tydzień temu

Koleje Śląskie zmieniły zasady kupna biletów w aplikacji i utrudniły zakup pasażerom. Zarobią na dodatkowej opłacie? Wygodne i tańsze rozwiązanie – czyli zakup biletu w aplikacji Skycash – zostało utrudnione przez regionalnego przewoźnika. Od jakiegoś czasu bilety można kupić maksymalnie 5 minut przed odjazdem pociągu. Wcześniej można było kupować bilety nawet, gdy pociąg był w trasie. „Absurd” – mówi nam jeden z użytkowników, który zmuszony był do kupienia biletu u konduktora – drożej i w dodatku z opłatą dodatkową.

Koleje Śląskie ostatnio mocno podniosły ceny biletów na trasie Tychy-Katowice, teraz, jak się okazało, utrudniły też zakup biletów. „Wsiadam do pociągu i chcę kupić bilet. Mam 3 minuty do odjazdu, a aplikacja Skycash nie daje mi możliwości zakupu. Musiałem iść do konduktora, do ceny biletu, droższej niż w aplikacji, doliczyli mi jeszcze 10 zł. Absurd” – mówi pan Tomasz, który często jeździ na trasie Tychy-Katowice. zwykle korzysta z biletu miesięcznego, ale ostatnio wrócił do aplikacji.

„Bezsensu, skoro mogę kupić bilet w kasie czy w biletomacie na minutę przed odjazdem pociągu, to nie widzę powodu, dlaczego nie mogę tego zrobić w aplikacji. Przecież to ma być tańszy i wygodniejszy sposób kupowania biletów. Ktoś tam w ogóle myśli?” – pyta retorycznie podróżny. Zapytaliśmy w Skycash – zmiana sposobu funkcjonowania aplikacji dokonana została na prośbę Kolei Śląskich.

Magia „ujednolicania”

Koleje Śląskie, podobnie jak absurdalnie tłumaczyły podwyżki cen biletów, tak samo tłumaczą zmiany w funkcjonowaniu aplikacji – parafrazując „inni tak robią, to my też”.

„Zakup biletu na 14 dni przed planowanym przejazdem i najpóźniej na 5 minut przed odjazdem pociągu z danej stacji to rozwiązanie, które od dawna obowiązuje u innych operatorów, którzy oferują bilety na podróż pociągami Kolei Śląskich. Zmiana regulaminu w systemie SkyCash wynika z ujednolicenia zasad sprzedaży biletów i uruchomienia systemu limitowania miejsc na przewóz rowerów umożliwiającego planowanie podróży z jednośladem” – poinformował nas Maciej Pezdek z Kolei Śląskich.

Zapytaliśmy, czy to nie jest zdaniem Kolei Śląskich rozwiązanie, które kompletnie neguje funkcjonowanie szybkich zakupów w aplikacji?

„5 minut to minimalny czas potrzebny do zakończenia obsługi transakcji płatniczej oraz wystawienia biletu podróżnemu” – tłumaczy Pezdek. Z tym iż wcześniej można było kupić bilet choćby w trakcie jazdy i nie było z tym problemów. Tłumaczenie wydaje się mało wiarygodne.

Idź do oryginalnego materiału