Przygotowujemy się do przebudowy kolejnego odcinka ul. Saperów - od ul. Żeglarskiej do A. Szamarzewskiego. Powstanie tam m.in. droga dla rowerów. W ostatnich latach zrealizowaliśmy szereg dużych inwestycji, które zdecydowanie poprawiły bezpieczeństwo i komfort jazdy pomiędzy Jachcicami, Piaskami i Smukałą. Wydaliśmy na ten cel ponad 30 mln zł.
Gotowa jest już koncepcja przebudowy odcinka od ul. Żeglarskiej do A. Szamarzewskiego o długości ok. 900 m. Zakłada ona remont i przebudowę ulicy w granicach pasa drogowego wraz z wyznaczeniem ciągu pieszo-rowerowego. Wprowadzone zostaną korekty geometryczne jezdni i skrzyżowań wraz z nową konstrukcją nawierzchni. Ulica zyska nowe odwodnienie i energooszczędne oświetlenie. Trwa kompletowanie niezbędnych pozwoleń do zlecenia prac. W budżecie na 2026 rok Miasto na nową inwestycję zabezpiecza 9 mln zł.
To już się udało
W ostatnich latach kosztem ponad 30 mln złotych przebudowaliśmy prawie cały ciąg ulic Saperów i Smukalskiej, łączący osiedla Jachcice, Piaski i Smukałę. Przed dwoma laty zakończyliśmy gruntowną przebudowę ulicy Smukalskiej na 3-kilometrowym odcinku od ul. Błądzimskiej do Rajskiej. Zbudowaliśmy od podstaw nową ulicę przystosowana do przejazdu autobusów, z zatokami, chodnikami, drogą rowerową, oświetlonymi przejściami i wieloma innymi elementami poprawiającymi bezpieczeństwo.
W poprzedniej dekadzie wyremontowany został odcinek ul. Smukalskiej od ul. A. Szamarzewskiego do ul. Błądzimskiej. Gruntownie zmodernizowana została część tej ulicy biegnąca w wąwozie, gdzie również dobudowany został szeroki ciąg pieszo-rowerowy oraz zabezpieczone zostały skarpy. Równie kompleksowy remont przeszła ulica Saperów od ul. Ludwikowo do Żeglarskiej. Dodatkowo wyposażyliśmy ją w doświetlone przejścia dla pieszych.
Sprawdzone rozwiązania
Nową infrastrukturę rowerową wzdłuż ul. Saperów projektujemy zgodnie z Bydgoskim Standardami Rowerowymi. Rozwiązania konsultujemy również ze środowiskiem rowerowym. Docelowo planowane jest dobudowanie infrastruktury rowerowej również wzdłuż ul. Smukalskiej od ul. A. Szamarzewskiego do wąwozu. Realizacje tego odcinka będzie wiązała się z pozyskaniem dodatkowego gruntu. Analizowany jest optymalny przebieg ciągu pieszo-rowerowego.
















