Kolejna zmiana na trasie Nysa – Pakosławice. Drogowcy wpuszczą na nową jezdnię

1 rok temu

Zmiana na trasie Nysa – Pakosławice

Zmiana na trasie Nysa – Pakosławice wejdzie w życie w środę 4 października. Drogowcy wprowadzą ją na wysokości Strobic. W rejonie tej miejscowości ruch będzie prowadzić w obu kierunkach na liczącym ponad 2,5-kilometra odcinku nowej jezdni.

– Na rozbudowywanym odcinku obowiązuje kilka zmian organizacji ruchu – przypomina Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Zmiana na trasie Nysa – Pakosławice będzie wprowadzona w środę 4 października – fot. GDDKiA Opole

– Na wysokości skrzyżowania DK46 z DW401 w Pakosławicach kierowcy korzystają z by-passów na wlotach z kierunków Opola oraz z Grodkowa. W okolicy Górki Hanuszowskiej poruszają się fragmentem nowej jezdni o długości jednego kilometra. Na nową jezdnię kierowcy wjeżdżają także w okolicach budowanego ronda w Pakosławicach – wylicza.

– Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i dostosowanie się do oznakowania wynikającego z tymczasowej organizacji ruchu. Tyczy się to też stosowania się do poleceń osób kierujących ruchem – zaznacza pani rzecznik.

Rozbudowa DK46 za ponad 147 mln zł

Agata Andruszewska informuje, iż wykonawca zakończył roboty konstrukcyjne na obiektach mostowych nad rzeką Korzkiew i Cielnica w ramach jednej jezdni. Gdy drogowcy wpuszczą na nie ruch, rozpoczną rozbiórkę istniejących obiektów, a potem wybudują nowe.

Zmiana na trasie Nysa – Pakosławice. Cała inwestycja kosztuje ponad 147 mln zł – fot. GDDKiA Opole

– w tej chwili wykonawca układa podbudowę bitumiczną oraz warstwę wiążącą na znacznej długości przebudowywanego odcinka. W ciągu trasy głównej robotnicy kontynuują prace związane z budową nasypów oraz przy wzmocnieniu podłoża – opisuje.

Do tego dochodzi przebudowa kolidujących instalacji technicznych, wykonanie ekranów akustycznych oraz oświetlenia. Drogowcy przebudowują też skrzyżowania w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach.

Można się spodziewać, iż zmiana na trasie Nysa – Pakosławice zaplanowana na środę 4 października nie będzie ostatnią. Rozbudowa DK46 polegająca na powstaniu dodatkowej jezdni z dwoma pasami ruchu potrwa do połowy 2024 roku. Inwestycja kosztuje ponad 147 mln zł.

Do grudnia ruch wahadłowy na DK45 za Praszką

Zmiana na trasie Nysa – Pakosławice nie jest jedyną na drogach krajowych woj. opolskiego. Na DK45 za Praszką drogowcy wprowadzają ruch wahadłowy. Ten będzie obowiązywał na odcinku 500 metrów w rejonie miejscowości Sołtysy. Ma to związek z rozbudową liczącego 7 km długości odcinka trasy nr 45 od Praszki do granic województwa opolskiego.

Rozbudowa DK45 pomiędzy Praszką a granicą woj. opolskiego – fot. GDDKiA Opole

To zadanie drogowcy mają ukończyć jeszcze w tym roku. Jego koszt to ponad 30,5 mln zł.

Idź do oryginalnego materiału