Kolejna zmiana na trasie Nysa – Pakosławice. Kierowcy powinni na to uważać

11 miesięcy temu

Zmiana organizacji ruchu na DK46 na trasie Nysa – Pakosławice

Zmiana organizacji ruchu na DK46 wejdzie w życie od czwartku, 2 listopada. Wszystko dlatego, iż wykonawca planuje wprowadzenie kolejnej już zmiany organizacji ruchu na rozbudowywanym odcinku pomiędzy Nysą i Pakosławicami.

– Na wysokości Hanuszowa ruch w obu kierunkach zostanie przekierowany na kilometrowy odcinek nowej jezdni – informuje Agata Andruszewska z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.

Zmiana organizacji ruchu na DK46 już od 2 listopada. / Fot. GDDiA

W związku z tym na rozbudowywanym odcinku obowiązuje kilka zmian organizacji ruchu.

Na wysokości skrzyżowania DK46 z DW401 w Pakosławicach kierowcy korzystają z objazdów tymczasowych (by-passów) na wlotach z kierunków Opola oraz z Grodkowa – tłumaczy. – W okolicy górki Hanuszowskiej oraz w Strobicach udostępniono do ruchu fragment nowej jezdni, podobnie jak w okolicach budowanego ronda w Pakosławicach.

Aktualny zakres prac

Obecnie na remontowanym odcinku wykonawca układa podbudowę bitumiczną oraz warstwę wiążącą na znacznej długości przebudowywanego odcinka. Natomiast w pozostałych lokalizacjach podbudowę pomocniczą drogi.

W ciągu trasy głównej kontynuowane są prace związane z budową nasypów oraz przy wzmocnieniu podłoża. Niemal na całej długości prowadzone są roboty branżowe związane z przebudową kolizji w zakresie infrastruktury technicznej. Wykonawca kontynuuje montaż ekranów akustycznych oraz słupów oświetleniowych. Trwa przebudowa skrzyżowania w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach.

Jak na razie zakończono prace konstrukcyjne na obiektach mostowych nad rzeką Korzkiew i Cielnica w ramach jednej jezdni. Wykonawca po przełożeniu ruchu na wybudowane obiekty rozpocznie rozbiórkę istniejących obiektów, gdzie wybudowane zostaną nowe.

Będą dwa pasy ruchu

Dodajmy, iż inwestycja przewiduje poszerzenie przekroju drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni.

– Oznacza to, iż po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku – przekazuje Agata Andruszewska.

Ponadto w ramach inwestycji zaplanowano także m.in.: budowę obiektów mostowych nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach – w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (przy tzw. grzybku). Zadanie zakłada również budowę oraz przebudowę chodników, budowę ekranów akustycznych.

Dodatkowo powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną na trzech skrzyżowaniach.

Wykonawcą robót jest firma Budimex z umową na kwotę 147,3 mln zł. Finał prac zaplanowano w II poł. 2024 r.

Idź do oryginalnego materiału