Kolejowa rewolucja w Nowym Sączu trwa! Zmiany widać gołym okiem, zobacz postęp prac [Zdjęcia]

3 godzin temu

Prace na linii kolejowej 104 na odcinku Klęczany – Nowy Sącz idą pełną parą. W trakcie realizacji są także prace między Chabówką, a Rabką Zaryte, wykonawca szykuje się również do robót w Limanowej. W Nowym Sączu aktualnie intensywne roboty budowlane prowadzone są przy budowie nowego mostu kolejowego, budowie wiaduktów na ul. Starowiejskiej, Kościuszki, Asnyka, Szwedzkiej, Lenartowicza, Krakowskiej oraz Kolejowej. Nad Dunajcem budowany jest nowy most kolejowy. Na tych odcinkach ruch samochodowy został wstrzymany. Poniżej prezentujemy najnowszą fotorelację z postępów prac.

W połączeniu z realizacją przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. innych zadań objętych Krajowym Programem Kolejowym możliwy będzie dojazd z centrum Krakowa do Zakopanego w czasie 90 – 100 minut, a do Nowego Sącza w czasie około godziny. Linia będzie wykorzystywana również w ruchu dalekobieżnym, co jest szczególnie istotne w kontekście ruchu turystycznego.

Przebudowa trasy kolejowej 104, łączącej Chabówkę z Nowym Sączem, ma na celu zapewnić mieszkańcom regionu wygodne podróże do Krakowa w zaledwie godzinę. Dla ludzi zamieszkałych w tym obszarze, którzy przez wiele lat cierpieli z powodu braku dogodnych połączeń kolejowych, jest to wyjątkowo istotny moment. W maju 2023 roku PKP PLK podjęło decyzję o zawarciu umów z firmami wykonawczymi, które będą odpowiedzialne za modernizację linii nr 104 pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. Na odcinku od Nowego Sącza do Klęczan, prace realizuje konsorcjum firm Torpol oraz Intop Warszawa, które otrzymało na ten cel budżet w wysokości 780 milionów złotych.

Modernizacja trasy 104 Chabówka – Nowy Sącz stanowi integralną część ambitnego projektu zarządcy infrastruktury kolejowej. Planowane jest utworzenie nowego połączenia kolejowego pomiędzy Podłężem a Piekiełkiem. Oprócz prac modernizacyjnych i elektryfikacji na 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, projekt obejmuje również budowę 58 km zupełnie nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Budowa Lokalnego Centrum Sterowania w Nowym Sączu
Prace przy budowie nawierzchni pod tory kolejowe w sąsiedztwie przystanku Nowy Sącz-Miasto
Prace przy budowie nawierzchni pod tory kolejowe w sąsiedztwie przystanku Nowy Sącz-Miasto
Prace przy budowie nawierzchni pod tory kolejowe w sąsiedztwie przystanku Nowy Sącz-Miasto
Budowa wielopoziomowego układu komunikacyjnego przy ul. Kolejowej w Nowym Sączu
Budowa wielopoziomowego układu komunikacyjnego przy ul. Kolejowej w Nowym Sączu

Budowa wielopoziomowego układu komunikacyjnego przy ul. Kolejowej w Nowym Sączu
Budowa wiaduktu kolejowego na ul. Krakowskiej w Nowym Sączu
Budowa wiaduktu kolejowego na ul. Krakowskiej w Nowym Sączu
Budowa wiaduktu kolejowego na ul. Krakowskiej w Nowym Sączu
Budowa wiaduktu kolejowego na ul. Węgierskiej w Nowym Sączu
Budowa wiaduktu kolejowego na ul. Węgierskiej w Nowym Sączu
Budowa wiaduktu kolejowego na ul. Węgierskiej w Nowym Sączu
Budowa wiaduktu kolejowego na ul. Krakowskiej w Nowym Sączu
Budowa wiaduktu kolejowego na ul. Krakowskiej w Nowym Sączu
Budowa mostu kolejowego nad Dunajcem w Nowym Sączu

Budowa mostu kolejowego nad Dunajcem w Nowym Sączu
Budowa mostu kolejowego nad Dunajcem w Nowym Sączu
Budowa mostu kolejowego nad Dunajcem w Nowym Sączu
Budowa Lokalnego Centrum Sterowania w Nowym Sączu

Fot. Krzysztof Dzidek PKP Polskie Linie Kolejowe SA

Idź do oryginalnego materiału