Kolejowe zmiany paraliżują i odblokowują ruch w Nowym Sączu. najważniejsze decyzje zapadły, co z ul. Mickiewicza i Kościuszki?

1 godzina temu

Nowy Sącz stoi przed ważnym komunikacyjnym zwrotem. W związku z kolejnym etapem modernizacji linii kolejowej nr 104 Podłęże – Piekiełko szykują się istotne zmiany w organizacji ruchu w samym sercu miasta. Dobre wiadomości mieszają się z czasowymi utrudnieniami, a kierowcy muszą zachować szczególną czujność.

Ul. Kościuszki wraca do gry, Szwedzka otwarta

Wieczorem w poniedziałek, 15 grudnia, planowane jest zakończenie modernizacji przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Kościuszki. To oznacza, iż jeden z kluczowych wylotów z centrum miasta wreszcie zostanie odblokowany. Równocześnie do ruchu oddane zostanie nowe skrzyżowanie z ul. Szwedzką, co ma usprawnić komunikację w tej części Nowego Sącza. Dla kierowców to wyraźny sygnał, iż inwestycja wchodzi w kolejną, bardziej odczuwalną fazę.

Ul. Mickiewicza pod znakiem utrudnień

Już dzień później, we wtorek 16 grudnia, wykonawcy wejdą w ostatni etap prac na przejeździe kolejowo-drogowym przy ul. Mickiewicza. W związku z robotami wprowadzony zostanie objazd, który poprowadzi właśnie przez ul. Kościuszki. Utrudnienia mają potrwać około 10 dni. To oznacza, iż w najbliższym czasie centrum miasta znów stanie się newralgicznym punktem na mapie korków.

To element ogromnej kolejowej rewolucji

Prowadzone zmiany to fragment jednej z największych inwestycji infrastrukturalnych w historii Sądecczyzny. Modernizacja linii 104 Podłęże – Piekiełko ma fundamentalnie zmienić sposób podróżowania koleją z Nowego Sącza do Krakowa i dalej w kierunku Podhala. Nowe tory, elektryfikacja, bezkolizyjne skrzyżowania i nowoczesne sterowanie ruchem to fundament przyszłej szybkiej kolei w regionie.

Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość

Choć część prac kończy się z korzyścią dla kierowców, kolejne wchodzą w decydującą fazę. Najbliższe dni będą testem cierpliwości dla uczestników ruchu, szczególnie w rejonie ul. Mickiewicza, Kościuszki i Szwedzkiej. Efekt końcowy ma jednak przynieść nie tylko wygodę, ale i realną poprawę bezpieczeństwa.

Idź do oryginalnego materiału